همانطور که Ice Universe (افشاگر معروف توییتر) در گذشته اطلاعات و مشخصات فنی شیائومی ۱۴ پرو را در اختیار علاقه‌مندان به حوزه فناوری قرار داد، امروز اخباری مبنی بر تغییرات قابل توجهی در طراحی نمایشگر به اشتراک گذاشت. با توجه به رندر منتشر شده در توییتر وی، پنل دستگاه دارای صفحه‌نمایش خمیده خواهد بود. انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ پرو با حاشیه‌های بسیار باریک و یکسان در چهار جهت باشد تا جلوه‌ای «تمام صفحه» به کاربران ارائه دهد. همچنین در مقایسه با طراحی سری پرو آیفون ۱۵ به‌نظر می‌رسد شیائومی ۱۴ پرو از طراحی باریک‌تری در حاشیه‌ها برخوردار است.

مشخصات فنی احتمالی شیائومی ۱۴ پرو

از نظر عملکرد پردازشی، با توجه به اینکه سری پرچمداران شیائومی هر ساله از آخرین نسل پردازنده کوالکام اسنپدراگون استفاده می‌کنند، انتظار داریم که شیائومی ۱۴ پرو به نسل سوم سری اسنپدراگون ۸ مجهز شود و حتی ممکن است اولین سری گوشی‌ای باشد که از این پردازنده قدرتمند استفاده می‌کند. DCS همچنین تایید کرده که این دستگاه به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد شد.

این تراشه با بهره‌گیری از فرآیند ۴ نانومتری TSMC، نسبت به نسل قبلی خود، بهبود عملکرد قابل توجهی را ارائه می‌دهد. با هسته Cortex X4 و فرکانس CPU 3.72 گیگاهرتز، هسته بزرگ Cortex A715 و هسته کوچک Cortex A515، در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750، شیائومی ۱۴ پرو امتیازات بنچمارک قابل توجهی را به‌دست خواهد آورد.

شیائومی 14 پرو مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3

همچنین تست گیک‌بنچ ۶ امتیاز تک هسته‌ای ۲۵۶۳ و امتیاز چند هسته‌ای ۷۲۵۶ را برای این دستگاه نمایش می‌دهد. این موضوع نشان‌دهنده بهبود ۳۰ درصدی نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که حتی از تراشه A16 اپل که امتیاز ۶۲۷۵ را به دست آورده بود، پیشی می‌گیرد.

از نظر ظرفیت باتری، شایعه شده است که این دستگاه دارای باتری استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. همچنین شایعات تایید می‌کنند این گوشی از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی کند. در ادامه برخی افشاگران عنوان می‌کنند که شیائومی ۱۴ پرو با شارژ سیمی فوق سریع ۹۰ یا ۱۲۰ واتی عرضه خواهد شد.

شیائومی ۱۴ پرو با ماژول‌های دوربین بهبود یافته و لنزهای WLG عرضه می‌شود. علاوه‌بر این، احتمال دارد این دستگاه در دو نسخه با صفحه نمایش تخت و منحنی وارد بازار شود. با این حال، هنوز هیچ‌گونه تاییدیه از سوی شیائومی برای مشخصات فنی فاش شده وجود ندارد، بنابراین باید مدتی تا اعلام رسمی توسط این شرکت منتظر بمانیم.

نظر شما درباره مشخصات فنی و طراحی نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو چیست؟ آیا این طراحی مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: احتمال استفاده سری شیائومی ۱۴ از تراشه اسنپدراگون