نتایج بنچمارک DxOMark نشان می‌دهد دوربین گوشی پرچمدار شیائومی 14 پس‌از تست‌ها و بررسی‌های تخصصی در جایگاه سوم قرار گرفت که آن را به‌گزینه‌ای مناسب برای کاربران تبدیل می‌کند.

همان‌طورکه می‌دانید، سری شیائومی 14 از سیستم دوربین بسیار قدرت‌مندی بهره می‌برد و نسخه اولترا با اختلاف می‌تواند گلکسی S24 اولترا را در شرایط مختلف نوری یا حتی تاریکی شب شکست دهد. همچنین، باید یادآور شویم تنها نسخه شیائومی 14 پایه و شیائومی 14 اولترا در بازار جهانی معرفی شدند و به‌زودی کاربران می‌توانند برای خرید این نسل پرچمدار شیائومی به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنند. اکنون، بنچمارک DxOMark با انتشار آخرین نتایج دوربین شیائومی 14 اعلام کرد این مدل پایه در جایگاه سوم برترین گوشی‌ها ازنظر دوربین قرار گرفته‌است.

باتوجه‌به پلتفرم بنچمارک دوربین DxOMark، شیائومی 14 توانست با موفقیت به‌امتیاز 138 و جایگاه سوم دست پیدا کند که برای نسخه پایه نسل جدید سازنده چینی موردبحث چینی رتبه‌ای خارق‌العاده محسوب می‌شود، چراکه نشان می‌دهد نسخه اولترا به‌راحتی جایگاه نخست را از هواوی میت 60 پرو می‌گیرد. همچنین، باید خاطرنشان کنیم امتیازها برپایه بررسی عکس‌های ثابت، بوکه، ویدئو، بزرگ‌نمایی دوربین و سایر قابلیت‌ها می‌شود؛ نباید فراموش کنیم این بنچمارک معتبر تنها برای گوشی‌های پرچمدار با قیمت 600 تا 800 و بالاتر است؛ بنابراین گوشی‌های میان‌رده جایی برای مقایسه و تست در DxOMark ندارند.

Xiaomi 14 Camera

علاوه‌براین، برای یادآوری باید بگوییم شیائومی 14 از ماژول سه‌گانه برخوردار است که پذیرای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.31 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.6، اولترا واید 50 مگاپیکسلی با گستره عریضی 115 درجه و تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با فاصله‌کانونی 75 میلی‌متری و لرزش‌گیر اپتیکال است. درحقیقت، باید گفت شیائومی با برخورداری از چنین سخت‌افزاری به‌همراه بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری توانسته یکی از بهترین نسخه‌های دوربین گوشی را در سال 2024 میلادی روانه بازار جهانی کند.

مهندسان وب‌سایت DxOMark حین آزمایش‌ها گفتند پیشرفت‌های دوربین شیائومی 14 درمقیاسه‌با شیائومی 13 فوق‌العاده زیادی و چشمگیر است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سنسور و دیافراگم بزرگ‌تر اشاره کرد. همچنین، آن‌ها می‌گوید گستره دینامیکی و بالانس رنگ سفید بسیار عالی و چشم‌نواز بود که در تمامی سطوح جزئیات را در فیلم‌ها و تصاویر با شرایط نوری حفظ می‌کرد. نویز عکس‌های پایین و نسبتا خنثی بود و حتی سنسور تله‌فوتو جزئیات را در تاریکی شب به‌خوبی حفظ می‌کند. بااین‌حال، شیائومی 14 از حالت مصنوعی مانند شعله‌ور شدن نور چراغ‌ها در تصاویر رنج می‌برد؛ هنگام فیلم‌برداری، نویز در تاریکی به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

اخبار مرتبط: