روز گذشته ویدئو آنباکسینگ شیائومی ۱۳ توسط افشاگران ناشناس پیش از برگرازی مراسم معرفی منتشر شد.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی شیائومی قصد دارد سری شیائومی ۱۳ تی را در تاریخ دهم شهریورماه راهی بازار جهانی کند. اکنون هیچ‌گونه اخباری مبنی‌بر تایید مشخصات سخت‌افزاری یا طراحی ازسوی سازنده وجود ندارد، اما طی ماه‌های گذشته افشاگران تقریبا تمامی موارد را افشا کردند و گفتند که این سری با تغییر نام تجاری و مشخصات‌ فنی از سری ردمی K60 وارد بازار می‌شود. همچنین روز گذشته یک ویدئو آنباکسینگ از شیائومی ۱۳ تی منتشر شد که ظاهر واقعی و نهایی را نشان می‌دهد.

ویدئو جعبه‌گشایی از شیائومی ۱۳ تی به‌خوبی نشان می‌دهد که طراحی آن مشابه ردمی K60 اولترا خواهد بود و تفاوتی بین نسخه چینی و جهانی وجود ندارد. آخرین شایعات می‌گویند که شیائومی ۱۳ تی پرو با ماژول سه‌گانه دوربین عرضه می‌شود که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو خواهد شد؛ اما ردمی K60 اولترا از یک ماژول سه‌گانه دوربین بهره می‌برد که از یک سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌شود. برهمین‌اساس به‌راحتی می‌توان سیستم دوربین شیائومی ۱۳ تی بسیار بهتر نسخه چینی خواهد بود.

Xiaomi 13T

اگر به جزئیات ویدئو جعبه‌گشایی منتشر شده دقت کنیم می‌بینم که سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۳ تی که طی گزارش‌های قبلی فاش شده بود کاملا درست است. این دستگاه به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۳ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، رابط کاربری MIUI برپایه اندروید ۱۴ و حسکر اثر انگشت زیر صحف‌نمایش مجهز می‌شود.

علاوه‌براین، صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ تی ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۲۶۰۰ نیتی خواهد بود. لازم به ذکر است که سطح روشنایی دستگاه با شیائومی ۱۳ اولترا برابری می‌کند و تنها دستگاه‌های موجود در بازار هستند که از ۲۶۰۰ نیت روشنایی برخوردار هستند. پس از آن ها، آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۰۰۰ نیت روشنایی خودکار در رده سوم قرار می‌گیرد.

نسخه پایه و پرو شیائومی ۱۳ تی از یک سنسور سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند که کیفیت بسیار خوبی برای ثبت تصاویر در شرایط نور کم یا شب دارد. همچنین هر دو دستگاه برای تامین انرژی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند که با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی ظرف مدت‌زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شوند.

اخبار مرتبط: مشخصات دوربین شیائومی ۱۳ تی پرو‌ افشا شد