گوشی‌ هوشمند شیائومی ۱۳ تی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی برای عرضه در بازار جهانی آماده می‌شود.

کمتر از یک هفته پیش کمپانی شیائومی از گوشی تاشدنی میکس فولد ۳، ردمی K60 اولترا و پد ۶ مکس در یک مراسم جهانی رونمایی کرد. باوجوداین، این سازنده چینی قصد دارد به‌زودی سری شیائومی ۱۳ تی را معرفی و بلافاصله برای ورود به بازار چهانی عرضه کند. طبق گزارش‌ها، تاریخ عرضه اواسط شهریورماه خواهد بود و طی یک افشاگری جدید مشخصات سخت‌افزاری و قیمت آن افشا شده است.

براساس گزارشی از دیل‌لبز، شیائومی ۱۳ تی از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، تراکم پیکسلی ۴۴۶ پی‌پی‌آی و سطح روشنایی دستی ۵۵۰ نیتی و سطح روشنایی خودکار ۲۶۰۰ نیتی بهره می‌برد که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند. از نظر نمایشگر نسخه پایه و پرو‌ بایکدیگر تفاوتی ندارند از یک مدل مشخصات سخت‌افزاری در این بخش برخوردار هستند.

شیائومی ۱۳ تی

در داخل بدنه دستگاه، یک تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا وجود دارد که برای عملکرد یکپارچه و منسجم به حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود؛ نسخه پرو از تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس با حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود. مدل پرو این سری حتی از نسخه چینی ردمی K60 اولترا نیز پیکربندی ضعیف‌تری دارد.

سیستم دوربین شیائومی ۱۳ از یک ماژول سه‌گانه برخوردار می‌شود که شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۱ درجه و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم دوبرابری می‌شود؛ سیستم دوربین این گوشی با همکاری کمپانی آلمانی لایکا ساخته می‌شود و در حالت فیلمبرداری قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K و نرخ تصویربرداری ۳۰ فریم برثانیه را دارد.

شیائومی ۱۳ تی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری می یو آی ۱۴ عرضه می‌شود، اما پس از انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جز دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت اندروید ۱۴ خواهد بود. علاوه‌براین، این گوشی از دو شیار سیم‌کارت، درگاه تایپ سی، وای‌فای نسل هفتم، بلوتوث ۵.۴ و NFC پشتیبانی می‌کند‌. برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار دارای گواهی‌نامه استاندارد IP68 است؛ همچنین برای امنیت بالای دستگاه یک حسگر اثر انگشت درون صفحه وجود دارد.

اخبار مرتبط: مشخصات دوربین شیائومی ۱۳ تی پرو‌ افشا شد