امروز گوشی شیائومی 13T پرو توانست گواهی‌نامه NBTC را دریافت کند که نشان می‌دهد عرضه این دستگاه بسیار نزدیک است.

کمپانی چینی شیائومی همواره گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار متعددی برای بازار داخلی و جهانی تولید می‌کند که تنها با تغییر نان تجاری همراه می‌شوند. برای مثال، این کمپانی به‌زودی گوشی هوشمند ردمی K60 اولترا را برای بازار داخلی عرضه می‌کند، سپس با تغییر نام تجاری به شیائومی 13T پرو روانه بازار جهانی خواهد کرد. براساس شایعات پیرامون دستگاه یادشده، تاریخ عرضه آن از مهرماه سال جاری شروع می‌شود؛ همچنین شیائومی ۱۳T پرو توانسته گواهی‌نامه NBTC را دریافت کند که عرضه قریب‌الوقوع را تایید می‌کند.

طبق گواهی NBTC، دستگاه مذکور با شماره مدل 23078PND5G در دیتابیس‌های سازمان شناخته می‌شود و رسما تایید شد که نام شیائومی 13T پرو برای عرضه جهانی انتخاب شده است. اکنون جزئیات بیشتری درباره دستگاه دردست نیست و سایر مشخصات فنی در وب‌سایت NBTC مشاهده نمی‌شود، اما در ادامه قصد داریم بخشی از مشخصات سخت‌افزاری افشا شده در خبرگزاری‌های حوزه فناوری را مرور کنیم.

گواهینامه NBTC شیائومی 13T پرو

براساس گزارش‌های اخیر، شیائومی 13T پرو از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس بهره‌مند می‌شود که سرعت قوی‌ترین هسته آن به ۳.۳۵ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین، این تراشه توانسته امتیاز ۱۲۸۹ در تست‌ تک هسته‌ای و امتیاز ۳۹۲۱ در تست چند هسته‌ای در بنچ‌مارک گیک‌بنچ به‌دست آورد؛ یادآوری می‌شود باتوجه امتیاز‌های به‌دست آمده در تست‌ها می‌توان گفت این تراشه نسبت به پردازنده‌های کوالکام عملکرد ضعیف‌‌تری دارد.

علاوه‌براین، سایر شایعات نشان می‌دهد که شیائومی ۱۳T پرو با صفحه‌نمایش اولد با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ عرضه می‌شود. برای محافظت از خط‌وخش و ضربه‌های ناگهانی کمپانی شیائومی از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای این دستگاه استفاده می‌کند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین شایعات تایید می‌کند ماژول سه‌گانه دوربین شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۵ درجه و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار می‌شود. سنسورهای دوربین قابلیت فیلم‌برداری 8k با نرخ ۲۴ فریم برثانیه و 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه خواهند داشت.

برای عملکرد روان و یکپارچه دستگاه از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت پایه دستگاه در سایت آمازون انگلیس ۷۹۹ پوند اعلام شده است. اما برای آگاهی از اطلاعات دقیق‌تر باید منتظر اعلامیه‌های رسمی ازسوی شیائومی باشیم.

اخبار مرتبط:‌ شیائومی میکس فولد ۳ ماه آینده معرفی می‌شود