کمپانی شیائومی قصد دارد گوشی‌های هوشمند سری Xiaomi 13T را به بازار عرضه کند، اما پیش از عرضه اطلاعاتی از مشخصات فنی یکی از این گوشی‌ها لو رفته است.

موسسه اعطای گواهینامه IMDA اطلاعاتی از مدل 13T Pro منتشر کرده و این گوشی را با شماره مدل 23078PND5G در فهرست وب‌سایت IMDA قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دستگاه از اتصالات بلوتوث، وای‌فای و NFC پشتیبانی می‌کند. اگر اطلاعات زیادی درباره این گوشی منتشر نشده، اما با توجه به جزییات درز کرده از این گوشی، به نظر می‌رسد تاریخ عرضه 13T Pro خیلی نزدیک است.

چند روز پیش هم قیمت و تاریخ عرضه این دستگاه در بازار انگلستان از طریق سایت آمازون فاش شده بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده،  13T Pro حدود ۷۹۹ پوند قیمت دارد که ۱۰۰ پوند از مدل قبلی گران‌تر است. جدای از این، برخی از مشخصات فنی این گوشی نیز فاش شده است. طبق گزارش‌ها، 13T Pro از تراشه Dimensity 9200+ شرکت مدیاتک، با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

این گوشی با رابط کاربری MIUI 4 مبتنی بر اندروید 13 عرضه خواهد شد و از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۱۲۰ وات بهره خواهد برد. هنوز اطلاعات دیگری در مورد 13T Pro منتشر نشده اما به‌زودی شاهد خبرهای بیشتری از آن خواهیم بود.

نسل قبلی این دستگاه با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه شده بود که توان پردازشی بالایی داشت. حالا شایعات نشان می‌دهند که شیائومی قرار است امسال به جای کوالکام، به سراغ مدیاتک برود و تراشه نسل بعدی دستگاه‌هایش را از این شرکت خریداری کند. تفاوت‌ عملکرد این دو تراشه هنوز مشخص نیست اما برخی از افشاگران اعلام کردند که پیشرفت آن نسبت به قبل ممکن است چندان هم چشمگیر نباشد.

پیش بینی می‌شود که این دستگاه از همان سنسور 200 مگاپیکسلی قبلی استفاده کند اما حالا به دلیل بهبود‌های ایجاد شده در بخش پردازنده، نتایج آن بهتر خواهند بود. این دوربین قرار است به همراه دو دوربین اولترا‌واید و ماکرو در یک ماژول قرار بگیرد که نمی‌توان انتظار زیادی از آن‌ها داشت.

نظر شما در مورد شیائومی 13T Pro و مشخصات آن چیست؟ آیا این دستگاه همچنان ارزش خرید دارد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.