امروز شاهد معرفی شیائومی 13T بودیم که قرار است به زودی با قیمتی رقابتی وارد بازار شوند. این سری را می‌توان رقیب بزرگی برای گوشی‌های سری FE سامسونگ دانست که در حقیقت پرچمداران ارزان‌قیمتی هستند.

در این میان، شیائومی 13T قرار است مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. این دستگاه سخت‌افزار مناسبی را با قیمت کم به کاربران ارائه می‌دهد که می‌تواند ارزش خرید آن را بالا ببرد. برای شروع، شیائومی ۱۳ تی از صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبلی کمی ارتقا یافته است.

این پنل حالا می‌تواند نرخ بروزرسانی 144 هرتزی را به کاربران ارائه کند که 24 هرتز از سری 12T بیشتر است. نرخ بروزرسانی بالا‌تر می‌تواند سرعت دستگاه را در حین بازی بالاتر ببرد و تجربه بهتری را به شما ارائه کند یا با بالاتر بردن سرعت انیمیشن‌ها، دستگاه را روان‌تر از قبل کند. این پنل رزولوشن 1220×2712 پیکسلی دارد که وضوح تصویر آن نسبت به گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

در مراسم معرفی شیائومی 13T اعلام شد که صفحه نمایش این دستگاه می‌توان سقف روشنایی 2600 نیتی را به کاربر ارائه دهد. برای مقایسه باید گفت که این عدد تاکنون فقط در دستگاه پرچمدار این شرکت، یعنی شیائومی 13 اولترا در دسترس بود. شیائومی از همین پنل برای مدل 13T پرو هم استفاده کرده است. هر دو دستگاه حالا از گواهی IP68 برخوردارند که مقاومت آن‌ها در برابر آب و خاک را تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه افزایش می‌دهد.

Xiaomi-13T دوربین

البته شباهت‌های این دو دستگاه در بخش سخت‌افزار به پایان می‌رسد و برتری مدل پرو در اینجا مشخص می‌شود. شیائومی 13T برای انجام پردازش‌ها از تراشه دیمنسیتی 8200 اولترا استفاده کرده که توانایی کمتری نسبت به مدل پرو دارد. شیائومی برای این دستگاه از 8 گیگابایت رم بهره برده که 4 گیگابایت از مدل پرو کمتر است اما می‌توان آن را برای استفاده روزمره کافی دانست.

برای تامین انرژی شیائومی ۱۳ تی از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده که عملکرد خوبی دارد. این باتری می‌تواند به کمک آداپتور عرضه شده در جعبه با توان 67 وات شارژ شود که در مقایسه با مدل پرو کمی ضعیف به نظر می‌رسد.

هر‌دو دستگاه از یک سیستم دوربین واحد استفاده می‌کنند که در سال گذشته شاهد آن نبودیم. حالا شیائومی 13 تی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اولترا‌واید استفاده می‌کند. امسال دیگر شاهد استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی در این دستگاه‌ها نیستیم اما در عوض، دوربین تله‌فوتو مجزا به آن‌ها اضافه شده است.

یک سنسور 20 مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر سلفی در پانچ‌هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. دوربین‌های پشتی 13T توسط شرکت لایکا تنظیم شده‌اند تا نتایج بهتری را به همراه داشته باشند. قیمت شیائومی 13T در زمان عرضه، ۶۴۹ یورو اعلام شده که برای مدل 8/256 گیگابایتی است و با بالاتر بردن مقدار حافظه، افزایش پیدا می‌کند.

در مراسم معرفی شیائومی 13T مشخص شد که این دستگاه برای رقابت با گلکسی S23 FE سامسونگ ساخته شده و این موضوع می‌تواند کار را کمی برای سامسونگ دشوار کند. نظر شما در مورد معرفی شیائومی 13T چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند رقیب خوبی برای محصولات سامسونگ باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: شیائومی 13T پرو معرفی شد؛ موشک 900 یورویی شیائومی برای سامسونگ