سری گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۳ تی به‌زودی برای ورود به بازار جهانی معرفی می‌شوند، اما پیش از آن قیمت این دستگاه در وب‌سایت آمازون افشا شد.

چندی پیش کمپانی شیائومی با برگزاری مراسمی در چین چندین دستگاه هوشمند ازجمله گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ و ردمی K60 اولترا را با حافظه رم ۲۴ گیگابایتی معرفی کرد. اکنون این سازنده چینی قصد دارد گوشی‌های شیائومی ۱۳ تی و شیائومی ۱۳ تی پرو را برای ورود به بازار جهانی معرفی کند؛ این سری به‌عنوان نسخه‌ای تغییرنام یافته از سری ردمی K60 عرضه می‌شود که مشخصات سخت‌افزاری آن با تغییرات اندکی روبه‌رو می‌شود. با‌این‌حال، گزارش‌های جدید اطلاعاتی درباره قیمت این سری را در بازار بریتانیا و اتحادیه اروپا دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

براساس گزارشی از دیل‌لبز، قیمت پایه شیائومی ۱۳ تی در کشور بریتانیا از ۵۴۹ پوند شروع می‌شود؛ همچنین قیمت این دستگاه در اتحادیه اروپا برای نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۶۴۹ یورو خواهد بود. ازسوی‌دیگر، شیائومی ۱۳ تی پرو با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی در بریتانیا و اتحادیه اروپا عرضه می‌شود که تقریبا ۹۹۹ دلار هزینه دارد. یادآوری می‌شود نسخه پایه چینی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد که نشان می‌دهد نسخه جهانی ضعیف‌تر عمل می‌کند، اما دارای ویژگی‌های برتری نیز خواهد بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

طراحس دوربین شیائومی 13T و 13T پرو

طبق مشخصات سخت‌افزاری، شیائومی ۱۳ تی پرو از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی برخوردار می‌شود. در داخل بدنه دستگاه، تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس به‌عنوان قلب تپنده دستگاه فعالیت می‌کند که برای عملکرد روان و سریع به‌حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود.

دربخش سیستم دوربین که حیاتی‌ترین ارگان هر گوشی هوشمند محسوب می‌شود، شیائومی ۱۳ تی پرو از یک ماژول سه‌گانه دوربین استفاده می‌کند که شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX707، سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی OmniVision OV13B، سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی OV50D می شود. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX596 تعبیه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر خوبی را به‌ثبت برسانند.

اخبار مرتبط: تاریخ معرفی شیائومی ۱۳ تی پرو مشخص شد