گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ پرو که آذر ماه گذشته در بازار چین عرض شده بودند، در تاریخ هفتم اسفند ماه وارد بازار جهانی می‌شوند. شعبه هند شیائومی امروز اعلام کرد که سری ۱۳ پرو طی رویداد جهانی MWC به صورت رسمی در بازار جهانی عرضه خواهند شد. این رویداد آنلاین بوده و از ساعت 21:30 به وقت هندوستان، در سایت رسمی شیائومی آغاز می‌شود. البته شبکه‌های اجتماعی این شرکت نیز آن را پوشش خواهند داد.

در خبرهای رسمی از این رویداد هیچ اشاره‌ای به نام شیائومی 13 معمولی نشده، اما توییت رئیس کمپانی شیائومی چیز دیگری می‌گوید. لی جون در توییت خود از عبارت "عرضه سری شیائومی ۱۳" استفاده کرده است. اشاره به واژه "سری" در این عبارت شک ما مبنی بر عرضه جهانی مدل معمولی شیائومی 13 در کنار مدل پرو را افزایش می‌دهد.

گوشی شیائومی 13 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده و از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 است و از یک صفحه‌نمایش 6.73 اینچی LTPO OLED با رزولوشن QHD+ و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد.

این نمایشگر توسط گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود. 13 پرو از قابلیت‌های HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی کرده و حسگر اثرانگشت آن نیز زیر نمایشگر قرار گرفته، این گوشی همچنین دارای یک سوراخ پانچ مرکزی برای قرار گرفتن یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

طراحی دوربین شیائومی ۱۳ پرو

در قاب پشتی، شیائومی ۱۳ پرو دارای ماژول دوربین سه گانه است که شامل یک دوربین اصلی 50.3 مگاپیکسلی (با لرزشگیر OIS)، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی می‌شود. هر سه ماژول دوربین نیز از تنظیمات اختصاصی و لنز‌های شرکت لایکا استفاده می‌کنند. ۱۳ پرو دارای یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ کابلی با سرعت 12 وات و شارژ بی‌سیم با سرعت 10 وات پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۳ معمولی نیز از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند، اما دارای صفحه‌نمایشی کوچک‌تر با رزولوشن پایین‌تر است. همچنین ظرفیت باتری شیائومی ۱۳ معمولی نسبت به مدل پرو کمتر بوده و سرعت شارژ آن نیز پایین‌تر می‌باشد. تنظیمات دوربین آن نیز با مدل پرو تفاوت دارد.

خبر مرتبط: شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی شدند