بر اساس شایعاتی که در چند روز اخیر در فضای مجازی پخش شده‌، به‌نظر می‌رسد کنسول جدید ایکس باکس مسیری متفاوت را نسبت به نسخه‌های پیشین در نظر دارد و قرار است تفاوت‌هایی عمده داشته باشد.

به گفته «جز کوردن» از Windows Central، کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت به عنوان الگویی برای دیگر سازندگان عمل خواهد کرد که بر پایه ویندوز بوده و به دیگران اجازه می‌دهد با استفاده از آن، اقدام به ساخت دستگاه‌های مخصوص خود کنند. این ویژگی مانند Surface Pro 11 خواهد بود که تبدیل به الگویی برای ساخت کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی شد. این کار باعث می‌شود تفاوت زیادی میان کنسول نسل جدید و ایکس باکس‌های گذشته به‌وجود بیاید و در واقع آن را به نوعی کامپیوتر تبدیل می‌کند که حتی ممکن است توانایی اجرای بازی‌های مبتنی بر استیم را نیز داشته باشد. این بدین معناست که برخی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن از قبیل Ghost of Tsushima: Director's Cut و God of War نیز بر روی این کنسول اجرا خواهند شد.

xbox

جز کوردن از Surface Pro 11 برای توضیح شرایط از کنسول بعدی ایکس باکس استفاده کرد و جالب است بدانید که چندی پیش نیز شایعه شد که روند ساخت کنسول بعدی آغاز شده و به دست تیم خلاقان Surface سپرده شده است. علاوه بر این موضوع، گفته شده کنسول نسل بعدی مایکروسافت قرار است در اشکال مختلفی نیز در دسترس قرار بگیرد که از نمونه آن می‌توان به کنسولی دستی اشاره کرد که هم توانایی اجرای بازی بر اساس سخت‌افزار خود و هم به صورت کلاود را دارا است.

تا به این لحظه، اطلاعات رسمی بسیار کمی در مورد کنسول ایکس باکس نکست در دسترس است؛ فقط می‌دانیم که روند توسعه آن آغاز شده و قرار است جهشی عظیم از لحاظ عملکردی و سخت‌افزاری داشته باشد. مشخص نیست که مایکروسافت چگونه قرار است به چنین جهشی دست یابد اما واضح است که چندبرابر کردن رم و سایر مشخصات سخت‌افزاری کافی نخواهد بود.

اخبار مرتبط: