در حال حاضر، آمارهای زیادی از قطعی شبکه ایکس باکس لایو در سطح اینترنت و توسط کاربران منتشر شده که حاکی از قطعی این شبکه است.

در حال حاضر، مایکروسافت قطعی شبکه ایکس باکس لایو را تایید و اعلام کرد که در حال بررسی ریشه این مشکل است. این اطلاعیه در وبسایت Xbox Status و صفحه رسمی آن در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) عنوان شده است و به نظر می‌رسد کاربران در وارد شدن به شبکه ایکس باکس لایو، عضو شدن به گروه‌های مختلف برای آنلاین بازی کردن و اجرای بازی‌های مبتنی بر کلاود، با دردسر مواجه شده‌اند.

حدود چند ساعت است که اخبار مختلفی در مورد قطعی ایکس باکس لایو توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف به گوش می‌رسد. این شبکه چه بر روی کنسول‌های ایکس باکس و چه رایانه‌های شخصی قطع شده و وارد شدن به آن با مشکل مواجه شده است. در هر بار تلاش برای ورود، پیغام «مدتی دیگر امتحان کنید. ما نمی‌توانیم شما را وارد شبکه کنیم. یا چند دقیقه دیگر مجددا امتحان کنید یا شرایط سرور را از طریق Xbox Assist بررسی کنید».در پایان این پیغام نیز کد 0x87DD0033 دیده می‌شود. البته همه کاربران با این کد مواجه نبوده و برخی دیگر، کد 0x87DD0006 را در حین تلاش برای ورود به شبکه مشاهده کرده‌اند.

قطعی شبکه ایکس باکس لایو

در حال حاضر، مایکروسافت هنوز موفق نشده دلیل این قطعی و مشکل پیش آمده را به صورت دقیق گزارش دهد. باید ببینیم صفحه مربوط به Xbox Status در نهایت دلیل و راه‌حل این مشکل را چه چیزی عنوان می‌کند. در حال حاضر، این مشکل هنوز هم پابرجاست. توصیه می‌شود به صورت مرتب حساب ذکر شده را بررسی کنید تا از اخبار رفع قطعی شبکه ایکس باکس لایو مطمئن شوید.

یکی دیگر از قطعی‌های اخیر، مربوط به سرورهای بازی Elder Scrolls Online است که بر طبق اطلاع قبلی و جهت بروزرسانی و برخی تعمیرات، از دسترس خارج شده است. خوشبختانه این مسئله ناگهانی نبوده و شرکت Bethesda از قبل به کاربران اعلام کرده بود.