رئیس بخش محتوا و استودیوهای بازی ایکس‌باکس، مت بوتی، در جدیدترین قسمت از پادکست Strictly Business مصاحبه رکد و گفت استودیوها بالاخره به ریتم مورد انتظار برای عرضه‌ بازی‌ها رسیده‌اند.

بوتتی با اشاره به نمایشگاه پربار ایکس‌باکس گیم شوکیس اخیر که شامل تعدادی از بازی‌های سبک AAA از استودیوهای مختلف مایکروسافت (ایکس‌باکس گیم استودیوز، زنی‌مکس و اکتیویژن بلیزارد) می‌شد، آن‌را یکی از بهترین نمایشگاه‌های تاریخ این کمپانی خواند. همچنین، وی می‌گوید مایکروسافت برنامه‌ فوق‌العاده‌ای برای پاییز 2024 و بهار 2025 تدارک دیده و برای برگزاری نمایشگاه شگفت‌انگیز دیگری در سال آینده آماده می‌شود.

بوتی مصاحبه با Strictly Business گفت: «این اولین فرصت برای تمام استودیوهای ایکس‌باکس بود که کنار یک‌دیگر قرار بگیرند. برنامه‌های ما نشان می‌دهد انبوهی از عناوین هیجان‌انگیز در انتظار گیمرها خواهد بود؛ همچنین، ما ریتم خوبی را برای ارائه بازی‌های ویدئویی شروع کردیم که حکایت از تعهد ایکس‌باکس به طرفدارنش دارد؛ به‌این‌معنی‌که یک جریان بسیار باثبات‌تر از بازی‌ها با ریتمی قابل پیش‌بینی‌تر ارائه می‌شود.»

مصاحبه بوتی برای ایکس‌باکس

علاوه‌براین، بوتی توضیح داد: «مایکروسافت ساختن مجموعه‌ ایکس‌باکس گیم استودیوز را در سال 2018 آغاز کرد؛ سپس خرید فوق‌العاده‌ زنی‌مکس/بتسدا و اکتیویژن/بلیزارد/کینگ در پاییز سال‌گذشته مجموعه ایکس‌باکس را فوق‌العاده‌تر از گذشته کرده‌است. بااین‌حال، مدتی طول می‌کشد تا همه چیز به‌شرایط مطلوب برسد و ایکس‌باکس در مراحل اولیه پیشرفت قرار دارد.»

بوتی با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده‌ نمایشگاه سال آینده اظهار کرد یکی از نکاتی که کمپانی ایکس‌باکس را امیدوار می‌کند، چشم‌انداز سال آینده است؛ جایی‌که تیم مدیریتی ایکس‌باکس می‌تواند ترکیبی عالی از بازی‌ها و یک نمایشگاه فوق‌العاده در ژوئن آینده ارائه را ارائه دهد. ایکس‌باکس یک برنامه‌ نسبتا بزرگ برای فصل پاییز و بهار دارد و مطمئنا می‌خواهد به‌هر بازی فرصتی برای درخشیدن بدهد.»

ازسوی‌دیگر، بوتی از اهمیت پایبندی به تاریخ‌های اعلام‌شده برای عرضه‌یبازی‌ها تأکید کرد و گفت: «مسئله‌ دیگر آن‌است‌که می‌خواهیم مطمئن شویم وقتی تاریخی را اعلام می‌کنیم، به آن مطمئن و متعهد باشیم. بنابراین، زمان‌بندی عرضه بازی‌های ویدئویی برای کنسول‌های ایکس‌اکس به‌صورت ویژه بررسی می‌شود تا با زمان مقرر شده مغایرتی نداشته باشد.»

درانتها، رئیس بخش محتوا و استودیوهای بازی ایکس‌باکس، به زمان عرضه‌ بازی‌ها اشاره کرد و مدعی شد هرچه زمان ارائه‌ تاریخ بازی‌ها دقیق‌تر شود، پیش‌بینی آن سخت‌تر خواهد شد. به‌عبارتی‌‌دیگر، بوتی می‌گوید با اتخاذ این سیاست می‌خواهیم از پاسخ به‌سوال‌ها درخصوص بازی‌هایی که عرضه آن‌ها بیش‌از دو سال دیگر اتفاق می‌افتد پرهیز کنیم.