کاربران ایکس X (توییتر سابق) ۲۰ میلیون دلار از این پلتفرم درآمد کسب کرده‌اند که آمار دقیق آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیزی از مدیران این پلتفرم به حساب می‌آید.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس که پیش از خرید آن توسط ایلان ماسک با نام توییتر شناخته می‌شد اعلام کرد این شرکت طی چند ماه گذشته مبلغی در حدود ۲۰ میلیون دلار به کاربران پرداخت کرده است. این اقدام از تیر ماه آغاز شد و کاربرانی که بیش از ۵۰۰ دنبال کننده و بیش از ۵ میلیون بازدید توییت طی ۳ ماه گذشته داشتند، بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت می‌کنند.

ایلان ماسک، مالک ایکس گفت که ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه برای ۵ ماه قبلی از اسفند ۱۴۰۱ تا تیر ماه بود که پس از آن در ۳ ماه بعدی با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری همراه شد و رشد بالای پرداختی به معنی استقبال کاربران از قابلیت جدید ایکس و افزایش ناگهانی درآمد از تبلیغات داخل برنامه است.

درامد-بالای کاربران اپلیکیشن ایکس

پس از اینکه ایلان ماسک توییتر ایکس را خریداری کرد، تغییرات زیادی در این پلتفرم اعمال شده که یک از آنها امکان درآمدزایی از این پلتفرم است. ماسک در نظر دارد تا اپلیکیشن ایکس را به یک سرویس جامع تبدیل کند که انواع خدمات مختلف در آن ارائه می‌شود. برای رسیدن به این پلتفرم، مدیران این شرکت نگاه خود را به کاربران تغییر دادند و به آنها به چشم تولیدکنندگان محتوا نگاه کردند. با این نگاه، نه‌تنها همه کاربران می‌توانند از ایکس کسب درآمد کنند بلکه با استفاده بیشتر کاربران، این پلتفرم به محیط جذاب‌تری برای تبلیغ کردن تبدیل می‌شود.

به‌جز کاربران با بیش از ۵۰۰ دنبال‌کننده و بیش از ۵ میلیون بازدید توییت در ۳ ماه گذشته، کاربران اشتراک پریمیوم هم می‌توانند از ایکس درآمدزایی داشته باشند. البته فقط بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات در ریپلای توییت کاربر به وی پرداخت می‌شود و تبلیغات صفحه اصلی ملاک نیستند.

مسئله درآمدزایی در ایکس نقطه عطفی در تاریخ این پلتفرم به حساب می‌آید، زیرا پیش از این جذب کاربران به‌دلیل نبود اهرم مالی امر بسیار دشواری بود و با ایجاد مسیرهای درآمدزایی، درهای جدیدی به روی ایکس باز می‌شود.

اخبار مرتبط: