هوش مصنوعی گروک که مدتی قبل به شبکه اجتماعی ایکس اضافه شد، حالا خلاصه اخبار ایکس را به کاربران پریمیوم این پلتفرم ارائه می‌کند.

خلاصه اخبار ایکس حالا توسط هوش مصنوعی گروک در این پلتفرم منتشر می‌شود. این قابلیت که فعلا در دسترس کاربران ویژه پلتفرم ایکس قرار دارد، اخبار و موضوعاتی که در این برنامه ترند شده را خلاصه می‌کند. به‌گزارش یکی از حساب‌های مهندسی این شرکت این ویژگی «Stories on X» نام دارد.

براساس گزارش شرکت ایکس، هوش مصنوعی گروک از پست‌های کاربران استفاده می‌کند تا خلاصه متون را تولید کند. بعضی از این خلاصه اخبار، بیشتر بر اخبار متمرکزند، در حالی که برخی تنها خلاصه مکالماتی است که در پلتفرم ایکس اتفاق می‌افتد. یک کاربر در مورد گزارش درآمد اپل و کمک به اوکراین پستی منتشر کرده بود که خلاصه‌ای از این بحث روی این پلتفرم در دسترس قرار گرفت.

اگر این ویژگی شبیه مومنتس است؛ یکی از ویژگی‌های قدیمی توییتر که دربارۀ اخبار مهم و اتفاقات فرهنگی در این پلتفرم خلاصه تهیه می‌کرد. این ویژگی که توسط تیمی از کارکنان انسانی نظارت می‌شد، در سال 2022 از بین رفت.

مانند سایر ابزارهای مولد هوش مصنوعی، گروک داستان‌های خود را با نوعی سلب مسئولیت ارائه می‌کند. براساس اطلاعاتی که درباره گروک منتشر شده، این هوش مصنوعی خلاصه‌ای از پست‌های ایکس تهیه می‌کند که احتمالا در طول زمان کامل شود. گروک می‌تواند اشتباه کند، بنابراین باید خروجی‌های آن را تأیید کنید. البته گروک در تفسیر درست رویدادهای جاری سابقه خوبی ندارد. قبلا داستان عجیبی درباره کلای تامپسون ساخته و منتشر کرده بود که نشان می‌داد این بازیکن NBA دست به تخریب اماکن عمومی زده است، زیرا نمی‌دانست عبارت «پرتاب» در چارچوب بازی بسکتبال چه معنایی دارد.