اقدام یک زن چینی برای قاچاق 32 دستگاه اپل واچ و 36 دستگاه آیفون موفقیت‌آمیز نبود و با اقدام به‌موقع کارمندان گمرک دستگیر شد.

مقامات چینی موفق شدند از قاچاق 68 دستگاه محصول اپل، شامل 32 دستگاه اپل واچ و 36 دستگاه آیفون جلوگیری و فرد خاطی را دستگیر کنند. همه این دستگاه‌ها به‌خوبی جاسازی شده بودند تا کسی به‌وجود آن‌ها شک نکند، اما جستجوی دقیق منجر به‌کشف این اقلام غیرقانونی در حال خروج از یکی از مرزهای چین شد.

طبق گزارش ITHome، گمرک هنگ‌کنگ-ژوهای-ماکائو که تحت نظر گمرک گونگ‌بی است، زنی را به‌این دلیل که ظاهر مشکوکی داشت دستگیر کرد. طی یک بازرسی دقیق مشخص شد که این فرد در مجموع 68 دستگاه اپل واچ و آیفون حمل می‌کرد و آن‌ها را با چسب نواری دور شکمش چسبانده بود. از روی عکس زیر می‌توان حدس زد که این اقدام توسط یک گروه حرفه‌ای صورت گرفته زیرا نوار به‌شکلی بسیار ماهرانه به‌دور کمر زن بسته شده بود تا بتواند 32 دستگاه اپل واچ و 36 آیفون را در خود جای دهد.

با‌وجود تعداد زیاد دستگاه‌ها باید گفت که این زن از فضای موجود به‌نحو احسنت استفاده کرده است، اما به‌لطف تلاش کارمندان گمرک، این شخص در انجام وظیفه اصلی‌اش ناموفق بود. در این گزارش اشاره‌ای نشده است که کالا‌های قاچاقی شامل چه مدل‌هایی از اپل واچ یا آیفون می‌شده یا اینکه ارزش کل آن‌ها چه حدودی بوده است.

با‌این‌حال، اگر فرض کنیم که هر آیفون قاچاقی مدل 15 پرو است که مدل پایه آن در ایالات متحده 999 دلار قیمت دارد و اپل واچ‌ها قاچاقی هم مدل اولترا 2 با قیمت 799 دلار باشند، مجموع کل مقدار به‌دست آمده معادل 61.532 دلار است. این کالاها احتمالاً برای فروش با قیمتی بالاتر قاچاق می‌شدند، اما با توجه به‌نظارت دقیق مقامات گمرکی، انجام موفقیت‌آمیز چنین اقداماتی بسیار دشوار خواهد بود.

اخبار مرتبط: