همین دیروز، صفحه مشخصات نسبتاً توصیفی گوشی پرچم‌دار بعدی وان پلاس، OnePlus 11 را به‌دست آوردیم، که ازنظر طراحی گوشی عمدتاً تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است. احتمال آن که بدنه وان پلاس 11T سرامیکی شود بالا است.

Digital Chat Station، که یک افشاگر نسبتاً مشهور است در Weibo، اخیراً جزئیات زیادی از طراحی را فاش کرده است که قطعاً OnePlus 11 را به یک گوشی کمی جذاب‌تر تبدیل می‌کند. طبق اطلاعات فاش شده، حداقل یکی از نسخه‌های OnePlus 11 ممکن است از بدنه سرامیکی همراه با یک قاب فلزی استفاده کند که مشخص نیست آلومینیومی باشد یا فولادی ضدزنگ، که به‌طور مثبت به این گوشی کمک می‌کند تا در میان انبوهی از پرچم‌داران عمدتاً شیشه‌ای که سال آینده عرضه می‌شوند، متمایز شود.

سرامیک لزوماً ماده جدیدی برای استفاده در طراحی گوشی نیست: ما در طول سال‌ها شاهد چند گوشی سرامیکی بوده‌ایم، روندی که با شیائومی Mi Mix 2S شروع شد و به‌نوعی با نسخه انحصاری گلکسی به جریان اصلی رسید. اس 10 پلاس. Oppo، شرکت مادر پشت OnePlus، با گوشی‌های سرامیکی نیز غریبه نیست: Oppo Find X5 Pro یک گوشی سرامیکی است که اوایل سال 2022 عرضه شد و به‌طورکلی ما را شگفت‌زده کرد. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است در حال بررسی سرامیک زیرکونیا به‌عنوان یک ماده بالقوه فوق العاده برای آیفون‌های آینده باشد.

طراحی وان پلاس ۱۱

سرامیک، به‌عنوان یک ماده، ممکن است گران‌تر باشد، اما همچنین دو برابر قوی‌تر از پنل‌های شیشه‌ای معمولی گوشی است. بدنه سرامیکی جذاب برای وان پلاس ۱۱ دارای اتلاف حرارت عالی است که نه تنها گوشی را بادوام‌تر می‌کند بلکه به عملکرد کلی گوشی نیز کمک می‌کند. بخش دیگری از اطلاعاتی که Digital Chat Station به‌دست آورده است نشان می‌دهد که OnePlus 11 بار دیگر با دوربین سلفی با پانچ در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر، مشابه OnePlus 10 Pro عرضه خواهد شد.

درنهایت، Digital Chat Station اعلام کرده است که OnePlus 11 ممکن است با 16 گیگابایت رم و از فضای ذخیره سازی فوق سریع UFS 4.0 استفاده کند، که هر دو عملکرد فوق‌العاده سریع وان پلاس 11 را تضمین می‌کنند، به‌خصوص زمانی که با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 جفت شود. درحالی‌که تقریباً هرکسی به‌ظاهر متقاعد شده است که OnePlus در اوایل سال آینده یک پرچم‌دار را عرضه خواهد کرد و پسوند Pro را از نامش حذف خواهد کرد، ما هنوز امیدی داریم که OnePlus بتواند OnePlus 11 Pro را در کنار OnePlus 11 عرضه کند.

به‌نظر شما بدنه وان پلاس 11T سرامیکی می‌شود؟

خبر مرتبط: مشخصات دوربین وان پلاس ۱۱ فاش شد