معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، تفاوت کم قیمت بسته‌‌های اینترنت ثابت و همراه را دلیل اینکه مردم سراغ اینترنت همراه می‌روند، می‌داند.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات معتقد است که حجم سرمایه‌گذاری در زمینه اینترنت ثابت برای اپراتور‌ها سنگین‌تر از اینترنت همراه است. اما تفاوت قابل توجهی در تعرفه‌ها وجود ندارد. از‌این‌رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که این تفاوت کم قیمت، یکی از دلایل استقبال مردم از اینترنت همراه است.

همچنین وی با اشاره به گسترش شبکه فیبر نوری و تشویق مشترکان به استفاده از آن، گفت که این گسترش به تعامل دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور‌ها و شرکت‌ها نیاز دارد. همچنین برای افزایش استفاده مردم از اینترنت ثابت باید فیبر نوری تا درب منازل توسعه یابد. از طرف دیگر وی معتقد است که تولید محتوای فرهنگی و به نوعی فرهنگ سازی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش استفاده از اینترنت ثابت بین کاربران داشته باشد.

احتمال گرانی اینترنت همراه

در مقابل برخی تحلیل‌گران در واکنش به خبر منتشر شده معتقدند که احتمال افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه به دلیل جبران تفاوت اندک هزینه بین بسته‌های اینترنت همراه و اینترنت ثابت وجود دارد. البته همه این‌ها احتمال است. اما این گرانی دور از ذهن نیست و در آینده‌ای دور یا نزدیک باید منتظر گرانی باشیم و خود را برای آن آماده کنیم.

دلیل گرانی اینترنت همراه چیست؟

حال اولین سوالی که برای خیلی از کاربران مطرح می‌شود چرایی گرانی اینترنت همراه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چندین سال است که بسته‌های اینترنت همراه یا افزایش نداشته‌اند یا افزایش آن‌ها نسبت به تورم کمتر بوده است. ازاین‌رو اپراتور‌ها خواستار افزایش قیمت بسته‌ها برای جبران خسارت خود هستند.

اما واقعا در این میان حق با کاربران است یا اپراتور‌ها و آیا واقعا اینترنت همراه در ایران ارزان است و باید گران شود؟ لطفا نظرات خود را درباره احتمال گرانی اینترنت همراه با ما به اشتراک بگذارید. در انتها توصیه ما این است که اگر قصد خرید بسته با حجم بالا دارید، حتما خرید خود را زود‌تر انجام دهید تا در صورت گرانی، مبلغ کمتری پرداخت کرده باشید.