گزارش‌ها حاکی از آن است که ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته در سیستم عامل iOS اپل، دست‌کم تا نسخه 18.1 به تعویق خواهد افتاد.

اپل در کنفرانس WWDC در تیرماه 1403 از هوش مصنوعی‌اش رونمایی کرد، اما بسیاری از افراد منتظر هستند تا بتوانند این ویژگی‌های جدید را امتحان کنند. اما، هنوز هیچ‌کدام از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در نسخه‌های آزمایشی سیستم عامل‌ها وجود ندارد. متاسفانه به‌نظرمی‌رسد که باید تا عرضه iOS 18.1 در اواخر سال صبر کنیم تا بتوانیم از این ویژگی‌ها استفاده کنیم.

اپل پس از کنفرانس WWDC، صفحه‌ای برای هوش مصنوعی‌اش در وبسایت توسعه‌دهندگان ایجاد کرد که در آن اعلام شده بود این‌قابلیت در نسخه آزمایشی تابستان امسال در دسترس خواهد بود، اما بررسی‌های بعدی نشان می‌دهد که عبارت تابستان امسال از سایت حذف شده که احتمالاً نشان‌دهنده تغییر برنامه‌های اپل برای عرضه این‌قابلیت است.

در نسخه آزمایشی سوم iOS 18، نشانه‌هایی از هوش مصنوعی اپل دیده شد، اما کاربران نتوانستند از آن استفاده کنند. در این نسخه، بخش جدیدی به نام “هوش مصنوعی اپل و سیری” در برنامه تنظیمات شبیه‌ساز ایکس‌کد اضافه شده بود که بعداً حذف شد. این نشان می‌دهد که اپل قصد داشته برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در نسخه آزمایشی سوم عرضه کند، اما بعداً این برنامه را به تعویق انداخته است.

اپل در نسخه آزمایشی سوم iOS 18، طراحی جدیدی برای کیبورد ایموجی معرفی کرد که ایموجی‌ها بزرگ‌تر بودند و به جای 5 ردیف، 4 ردیف ایموجی نمایش داده می‌شد. پس از معرفی این کیبورد جدید، برخی کاربران به‌طورموقت دکمه‌ای برای ساخت ایموجی جدید مشاهده کردند که بعداً کاملاً حذف شد.

پس از انتشار نسخه آزمایشی چهارم iOS 18، بررسی‌های انجام شده نشان داد که بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل از این نسخه حذف شده‌اند و همچنین اپلیکیشن Image Playground که قبلا مخفی بود، به‌طورکامل حذف شده است. این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم گرفته ویژگی‌های هوش مصنوعی را در نسخه iOS 18.0 عرضه نکند و به‌همین دلیل آن‌ها را حذف کرده است.

زمانی که اپل درحال توسعه Stage Manager برای iPadOS 16 بود، درنهایت این‌قابلیت را به iPadOS 16.1 موکول کرد باتوجه به اینکه اپل قبلاً توسعه قابلیت Stage Manager را به iPadOS 16.1 موکول کرده بود، احتمال دارد که قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز در iOS 18.1 عرضه شوند.