دو سال و نیم از عرضه آخرین آیفون سری SE گذشته و حال قصد داریم نگاهی به تاریخ انتشار آیفون SE 4 به همراه مشخصات احتمالی آن بیندازیم.

آخرین جزئیات در مورد گوشی آیفون SE 4 از سوی مارک گرمن از نشریه بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است. وی در نشریه Power On عنوان کرد که انتشار آیفون SE 4 برای پاییز سال 2025 محتمل است. هر سه نسخه آیفون SE، در ماه مارس معرفی شدند پس به احتمال زیاد اپل همین الگو را برای سری جدید نیز در پیش بگیرد و در ماه مارس سال آینده شاهد معرفی این دستگاه اقتصادی و کوچک باشیم.

مینگ چی کو تحلیل‌گر اخبار و اطلاعات شرکت اپل به همراه نشریه The Information نیز چندی پیش عنوان کردند تاریخ انتشار آیفون SE 4 حوالی چهار ماهه اول سال 2025 خواهد بود. پس می‌توان این بازه زمانی را محتمل‌ترین زمان برای رونمایی و انتشار سری جدید آیفون‌های اقتصادی دانست. علاوه بر آن، ذکر شد که تولیدکنندگان اپل تولید انبوه این گوشی را در ماه اکتبر آغاز می‌کنند و کمی پس از آن نیز شاهد عرضه رسمی خواهیم بود.

-آیفون-SE-4

در حال حاضر، آخرین مدل از آیفون SE با قیمت پایه 429 دلار در ایالات متحده برای خرید در دسترس است. این نسخه دارای 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم است. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD، تراشه A15 Bionic، حسگر اثرانگشت Touch ID، پشتیبانی از شبکه 5G به کمک تراشه کوالکام، یک دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک پورت لایتنینگ اشاره کرد.

انتظار داریم آیفون SE 4 ظاهری شبیه به آیفون 14 داشته باشد و از جزئیات آن، می‌توان به صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED، تراشه A18 که جدیدترین تراشه اپل است، قابلیت Face ID، یک پورت USB-C، دکمه Action که در سری آیفون 15 اضافه شد، تراشه شبکه 5G که توسط خود اپل ساخته شده، یک دوربین 48 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و 8 گیگابایت رم برای پردازش هوش مصنوعی اپل یعنی Apple Intelligence اشاره کرد.

مارک گرمن باور دارد که نسل جدید آیفون SE با قیمتی بین 400 تا 500 دلار به بازار عرضه خواهد شد. پس به احتمال زیاد، شرکت اپل علی‌رغم استفاده از صفحه نمایش بزرگ و مودم 5G مدرن و پیشرفته، این گوشی را همچنان در بازه قیمتی اقتصادی قرار داده و افزایش قیمت چندانی برای آن لحاظ نکرده است که برای علاقمندان امری خوشایند محسوب می‌شود.