این روزها واتس‌اپ پادشاه جدید به‌روز‌رسانی لقب گرفته است و تقریبا هر روز مانند یک سایت بزرگ یک آپدیت جدید ارائه می‌دهد و این بار نوبت به آپدیت صفحه کلید واتس‌اپ شده است. در گذشته، هر چند وقت یکبار شاهد به‌روزرسانی از سوی واتس‌اپ بودیم. اما اکنون، به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان پر کاربرد برای عرضه به‌روزرسانی‌های جدید عجله دارد. به دلیل این واقعیت که اکثر رقبا در حال حاضر ویژگی‌های بیشتری به کاربران ارائه می دهند که در واتس‌اپ در دسترس نیستند.

به واقع، این به‌روزرسانی مکرر کاری است که واتس‌اپ باید مدت‌ها پیش انجام می‌داد. در حال حاضر، واتس‌اپ در تلاش است تا از نظر ارائه ویژگی‌های مختلف به سطح خوبی نسبت به رقبای خود برسد. از طرف دیگر رقابت وقتی سخت‌تر می‌شود که کاربر گزینه‌های بهتری را بدست می‌آورد و به همین دلیل است که رقابت در دنیای فناوری و تکنولوژی همیشه حائز اهمیت است.

طراحی صفحه کلید واتساپ تغییر کرد

تغییرات صفحه کلید اپلیکیشن واتس‌اپ

در همین حین که صحبت از رقابت می‌کنیم، واتس‌اپ یک ویژگی مفید دیگر را معرفی کرده است. البته لازم به ذکر است که این لزوما یک ویژگی نیست و آپدیت جدید تغییراتی را در صفحه کلید واتس‌اپ ایجاد می‌کند. صفحه کلید این اپلیکیشن مدتی است که یکسان به نظر می‌رسد. در نهایت، متا تصمیم به تغییر ظاهر و مدرن کردن آن گرفته است.

از اسکرین شات بالا، به وضوح می‌توانید ببینید که رابط صفحه کلید متفاوت از آنچه ما به آن عادت داریم به نظر می‌رسد. با مقایسه این صفحه کلید با نسخه قبلی، به وضوح می‌توانید تغییرات را ببینید. به عنوان مثال، نوار انتخاب نوع صفحه کلید اکنون از پایین به بالا منتقل شده است. همچنین نواری که به ما امکان می‌دهد دسته‌بندی‌های مختلف ایموجی را انتخاب کنیم دیگر وجود ندارد.

نوار دسته‌بندی‌ها یک ویژگی مفید برای کاربرانی است که اغلب از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند. این قابلیت به یافتن سریع یک ایموجی خاص کمک می‌کند و حذف آن ممکن است برای برخی از کاربران ایجاد نگرانی کند. به دلیل اینکه که ممکن است برای یافتن یک ایموجی خاص نیاز باشد تا زمان زیادی را صرف کنند. توجه داشته باشید که این ویژگی در مرحله آزمایشی است و احتمالا قبل از انتشار برای کاربران نسخه بتا دستخوش تغییراتی شود، چراکه به دلیل توسعه مداوم می‌تواند یک اقدام موقت باشد.

اخبار مرتبط: قابلیت Keep in Chat واتس‌اپ در نسخه بتا دیده شد