یک منبع خبری نشان می‌دهد نسخه تحت‌وب واتس‌اپ قابلیت جدیدی دریافت می‌کند که به‌واسطه آن کاربران می‌توانند بخش استاتوس را با عکس یا فیلم‌هایشان به‌روزرسانی کنند.

طی یک سال گذشته، تیم نرم‌افزاری واتس‌اپ با ارائه چندین آپدیت بزرگ توانستند قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی و مهم را برای متقاعد کردن کاربران جهت بازگشت به این پلتفرم ارائه کنند؛ به‌عنوان‌مثال، اشتراک‌گذاری تصاویر با حالت HD یا ویرایش پیام‌ها ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌های یک سال اخیر محسوب می‌شود که واتس‌اپ با الهام از رقیب اصلی یعنی تلگرام به پلتفرمش اضافه کرد. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد مدیران واتس‌اپ قصد دارند با ارائه یک آپدیت کوچک برای نسخه تحت‌وب قابلیت اشتراک‌گذاری فیلم و عکس را در قسمت استاتوس برای کاربران فراهم کنند؛ درحقیقت، اضافه شدن این ویژگی باعث بی‌نیازی کاربران از گوشی‌های هوشمند می‌شود.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، قابلیت اشتراک‌گذاری فیلم و عکس در قسمت استاتوس برنامه واتس‌اپ در نسخه بتا تحت‌وب این پیام‌رسان مشاهده شد که تنها برای برخی از کاربران دردسترس قرار گرفته است. بنابراین، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم چنین قابلیت کاربردی به‌زودی برای تمام کاربران عرضه شود. همان‌طورکه گفتیم، تیم نرم‌افزاری واتس‌اپ به‌منظور بازگرداندن کاربران به‌فاصله کوتاهی چندین قابلیت مهم را معرفی کرد که می‌تواند دلیلی برای استفاده دوباره کاربران باشد. با‌این‌حال، مقایسه واتس‌اپ و تلگرام نشان می‌دهد این پیام‌رسان محبوب آمریکایی باید راه زیادی را طی کند تا به تلگرام برسد‌.

قابلیت مستقیم اشتراک‌گذاری عکس و فیلم در نسخه تحت وب واتساپ

باتوجه‌به اسکرین‌شات، باید گفت کاربران می‌توانند با استفاده از نسخه تحت‌وب واتس‌اپ بخش استاتوس (Status) را با عکس و فیلم‌های منتخب‌شان ‌به‌روزرسانی کنند؛ بدین‌معناکه دیگر نیازی به گوشی‌های هوشمند یا تبلت برای انجام چنین کاری نیست. همچنین، باید اشاره کنیم کاربران می‌توانند از پیام‌های متنی هم برای آپدیت استاتوس پروفایل‌شان استفاده کنند. درحال‌حاضر، جزئیاتی درخصوص ارائه آپدیت عمومی نیست، اما باوجود انتشار نسخه بتا می‌توان گفت دو یا سه ماه آینده دردسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد.

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم بسیاری از کاربران هنگام حضور در محل کار باید بارها اکانت واتس‌اپ‌شان را چک کنند تا از آخرین پیام‌ها یا جزئیات مرتبط با کار مطلع شوند. بنابراین، این دسته افراد با استفاده از قابلیت‌های جدید نسخه تحت‌وب دیگر نیازی به چک کردن‌های مکرر گوشی‌های هوشمندشان را نخواهند داشت. از دیگر قابلیت‌های مهم پیام‌رسان واتس‌اپ در حالت وب می‌توان به برقراری تماس یا ارسال ویس اشاره کرد که بسیار مهم و حیاتی برای کنفرانس‌های ویدئویی و کاری هستند، چراکه برگزاری ویدئو کنفرانس با گوشی‌های هوشمند محدودیت‌های زیادی را به‌همراه می‌آورد.

اخبار مرتبط: