متا قابلیت ایجاد چت با شماره‌های ناشناس در واتس‌اپ را معرفی و برای برخی از کاربران فعال کرده است تا بتوانند بدون ذخیره شماره ناشناس چت جدید ایجاد کنند.

متا از قابلیت ایجاد چت با شماره‌های ناشناس در واتس‌اپ رونمایی کرد که به لطف آن کاربران می‌توانند فقط با جستجوی شماره همراه کاربر مورد نظر، او را به گروه اضافه کرده یا چت شخصی ایجاد کنند. در گذشته باید کاربر را در مخاطبان خود ذخیره می‌کردند و سپس می‌توانستند چت جدیدی را با مخاطب شروع کنند. در صورتی که نمی‌خواستند از این روش استفاده کنند باید از برنامه‌های سوم شخص استفاده می‌کردند که علاوه بر مشکلات امنیتی، استفاده از آن‌ها هم چندان آسان نبود. هم اکنون این قابلیت در آخرین نسخه واتس‌اپ برای برخی از کاربران اندروید و iOS موجود شده است و در آینده در دسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد.

چت-با-شماره‌های-ناشناس-در-واتس‌اپ

هر بار که شماره کاربری که در لیست مخاطب وجود ندارد جستجو شود، عبارت «جستجو خارج از لیست مخاطبان» به نمایش در می‌آید و بنابراین اگر می‌خواهید از فعال شدن این قابلیت برای حسابتان مطلع شوید، کافی است شماره‌ای را خارج از لیست مخاطبان خود جستجو کنید و در صورت مشاهده عبارت «نتیجه‌ای برای شماره … یافت نشد» هنوز فعال نشده است.

این ویژگی بسیار کاربردی است، مثلا کاربران معمولا هنگام دریافت تماس ناشناس، شماره را در لیست مخاطبان خود ذخیره می‌کنند تا با بررسی عکس پروفایل فرد مورد نظر را شناسایی کنند و بعدا ممکن است فراموش کنند شماره را حذف کنند. این مسئله باعث می‌شود فرد ناشناس بتواند عکس پروفایل شما را ببیند و بنابراین قابلیت جدید، یک قدم مهم برای ایمنی بیشتر واتس‌اپ به شمار می‌رود.

همچنین مسئله مهم این است که این قابلیت علاوه بر نسخه بتا، در نسخه اصلی واتس‌اپ هم عرضه شده است.

اخبار مرتبط: