شرکت متا، مالک واتساپ امروز اعلام کرد که این برنامه پیام‌رسان در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از اتصال به پروکسی است. واتساپ با این اقدام امیدوار است که بتواند امکان تداوم دسترسی به این برنامه را برای کاربرانی که درگیر محدودیت‌های اینترنتی توسط دولت‌ها هستند، فراهم کند. این شرکت می‌گوید اتصال به واتساپ از طریق پروکسی بر رمزگذاری سرتاسری واتساپ تأثیری نمی‌گذارد. پس محتوای پیام‌ها برای سرویس‌های ارائه‌دهنده پروکسی قابل مشاهده نخواهد بود.

پروکسی واتساپ برای دور زدن محدودیت‌های اینترنتی

در یکی از پست‌های وبلاگ واتساپ آمده است: "ما قدرت را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا در صورت مسدود یا قطع شدن ارتباطشان، همچنان دسترسی به واتساپ را حفظ کنند. انتخاب اتصال از طریق پروکسی‌های درون برنامه‌ای به شما امکان می‌دهد که از طریق سرورهایی که توسط داوطلبان و سازمان‌هایی در سراسر جهان برای کمک به افراد جهت برقراری ارتباط آزادانه راه‌اندازی شده‌اند، به واتساپ متصل شوید."

واتساپ به گزارش‌های مربوط به اختلال در اتصال به این برنامه پاسخ داد و گفت: "در تلاش هستیم تا کاربران خود را در تمام نقاط جهان به این پیامرسان متصل نگه داریم و هر کاری در حد توان فنی ما باشد برای راه‌اندازی سرویس‌های پروکسی انجام خواهیم داد".

چطوری-پروکسی-را-در-واتساپ-فعال-کنیم

این اولین بار است که واتساپ به طور رسمی از پروکسی درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. این درحالی است که اوایل هفته گذشته تصویری از حافظه پنهان واتساپ منتشر شده بود که نشان می‌داد، واتساپ برای پشتیبانی از VPN داخلی طراحی نشده و از چنین تنظیماتی پشتیبانی نمی‌کند. اما این تصویر بلافاصله با انتشار این خبر جدید حذف شد. واتساپ در حالی به پروکسی‌های درون برنامه‌ای مجهز می‌شود که رقیب دیرینه او، یعنی تلگرام سال‌هاست که از این قابلیت برخوردار است.

اتصال به واتساپ از طریق پروکسی اکنون باید برای همه افرادی که از آخرین نسخه این برنامه در iOS یا اندروید استفاده می‌کنند در دسترس باشد. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به این بخش را در منوی Storage and Data در قسمت تنظیمات پیدا کنید.

خبر مرتبط: بازگرداندن پیام‌های حذف شده از واتس‌اپ