هدف به‌روزرسانی‌های جدید واتس‌اپ این است که علاوه بر ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز، حفاظت از حریم خصوصی قوی‌تری را نیز به مصرف‌کنندگانش ارائه دهد. واتس‌اپ اکنون در حال پیاده‌سازی یک ابزار نجات برای کاربرانی است که اغلب به طور ناخواسته به جای گزینه "حذف پیام برای همه" گزینه "حذف پیام برای من" را انتخاب می‌کنند. برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده واتس‌اپ ادامه مطلب را دنبال کنید.

به نظر می‌رسد که واتس‌اپ بالاخره تمام گلایه‌ها و توصیه‌های کاربران را با دقت بررسی نموده و این قابلیت را به لایه‌های حریم خصوصی پیام‌رسان خود اضافه کرده است. این برنامه پیام‌رسان متعلق به شرکت متا در حال معرفی ویژگی‌های جدیدی برای بهبود رابط کاربری هم هست، از محدود کردن گرفتن اسکرین‌شات از محتواهای یکبار مصرف گرفته تا اجازه دادن به کاربران برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده از ارسال.

عملکرد مورد انتظار "حذف تصادفی" در واتس‌اپ به کاربران کمک می‌کند تا از سناریوهای ناخوشایند جلوگیری کنند. سناریوهایی که در آن‌ها کاربر قصد حذف یک محتوای متنی یا بصری را برای همه داشته اما ناخواسته به جای گزینه "حذف برای همه"، روی گزینه "حذف برای من" کلیک کرده است. در نتیجه، در به‌روزرسانی جدید کاربران همیشه از زمانی که پیامی را در واتس‌اپ حذف می‌کنند با یک پنجره پنج ثانیه‌ای برای لغو حذف روبرو خواهند شد.

شایان ذکر است که هم کاربران اندروید و هم iOS می‌توانند در این آپدیت به گزینه جدید "حذف تصادفی" دسترسی داشته باشند. اگر همین حالا نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید، باید برنامه WhatsApp خود را از فروشگاه Google Play یا App Store به روز کنید. در ادامه به طور خلاصه نحوه عملکرد این قابلیت جدید را بررسی می‌کنیم:

پاک-شدن-پیام-در-واتساپ

نحوه بازگرداندن "حذف پیام برای من" در واتس‌اپ

در یک چت فردی یا گروهی پیامی را ارسال کنید. برای حذف پیام برای همه، روی دکمه حذف ضربه بزنید. اگر گزینه "Delete for me" را بزنید، گزینه‌ای برای لغو انتخاب شما ظاهر می‌شود. برای لغو حذف، روی دکمه لغو ضربه بزنید. حال پیامی که به تازگی حذف کرده‌اید دوباره ظاهر می‌شود.

در همین حال، شرکت متا همچنین فاش کرد که WhatsApp به زودی ویژگی‌های جدیدی برای بهبود برقراری تماس‌های درون برنامه‌ای دریافت خواهد کرد. این گزینه‌های جدید شامل امکان ارسال لینک یا پیام در حین تماس‌های واتس‌اپی، امکان بی‌صدا کردن برخی از شرکت‌کنندگان در حین تماس‌های گروهی و البته امکان برقراری تماس گروهی 32نفره است.

علاوه بر آن، معرفی قابلیت Picture in Picture در واتس‌اپ برای دستگاه‌های iOS نیز توسط متاتأیید شده است. البته کاربران اندرویدیقبلاً به این ویژگی دسترسی داشتند و حالا کاربران iOS نیز به زودی از آن برخوردار خواهند شد. قابلیت POP نیز در حال طی کردن مراحل آزمایشی توسط متا است و در سال 2023 عرضه خواهد شد.

خبر مرتبط: قابلیت جدید واتساپ در راه است! ارسال پیام به خود