رقابت واتس‌اپ و iMessage وارد مرحله جدیدی شد؛ با رسیدن واتساپ به 100 میلیون کاربر در آمریکا، این رقابت جذاب‌تر از همیشه شده است.

واتس‌اپ مدت‌هاست که جایگزین پیامک‌های سنتی شده است و به روش اصلی ارتباطی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. محبوبیتش در ایالات متحده نیز افزایش یافته و کاربران اکنون بیشتر مکالمات‌شان را از طریق این پلتفرم انجام می‌دهند. این سرویس پیام‌رسانی در سراسر جهان حدود 2 میلیارد کاربر دارد و اخیرا متا، مالک واتس‌اپ، تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان در آمریکا را اعلام کرد. این اولین‌باری است که این شرکت چنین اطلاعاتی را منتشر می‌کند.

واتس‌اپ با رسیدن به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در آمریکا، جایگاه پیامک و iMessage را در این کشور به چالش کشیده است. اگرچه واتس‌اپ به‌ویژه در اروپا به‌عنوان یک پیام‌رسان محبوب شناخته می‌شود، اما کاربران آمریکایی عمدتا برای مدت طولانی به پیامک و iMessage اپل وابسته بوده‌اند که نشان‌دهنده سلطه این دو روش پیام‌رسانی در بازار آمریکا است.

متا به خوبی با الگوهای پیام‌رسانی کاربران آمریکایی آشناست و برای کمپین‌های بازاریابی سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام داده است. این شرکت تبلیغاتی را در مکان‌های پرطرفدار و پرتردد مانند تایمز اسکوئر قرار داده و از بازیگران سریال Modern Family برای یکی از کمپین‌های تبلیغاتیش استفاده کرده است. اخیراً، این شرکت آمار کاربران فعال آمریکایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد تلاش‌های آنها نتیجه‌بخش بوده است. تبلیغات عمدتا بر قابلیت‌های چند پلتفرمی واتساپ و رمزگذاری سرتاسری آن متمرکز هستند.

واتس‌اپ، اخیرا در یک پست رسمی از رشدش در بازار آمریکا خبر داد و اعلام کرد که تا 4 مردادماه 1403 به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در این کشور رسیده است. این موفقیت بزرگ نشان‌دهنده تاثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی واتس‌اپ در تغییر روش‌های ارتباطی در آمریکا است.

واتس‌اپ به سرعت در شهرهای لس آنجلس، میامی، سیاتل و نیویورک محبوبیت پیدا کرده و در حال گسترش سریع به جنوب کشور است، به‌طوری‌که بیش از 10 میلیون کاربر در تگزاس دارد. دلیل تمایل کاربران به استفاده از این پلتفرم پیام‌رسانی، تجربه یکسان پیام‌رسانی در دستگاه‌های مختلف است.

اپل در حال تلاش فعال برای بهبود تجربه پیام‌رسانی آیفون، به ویژه با معرفی خدمات ارتباطات غنی در iOS 18 است که در اواخر امسال منتشر خواهد شد. بااین‌حال، با افزایش محبوبیت واتس‌اپ به عنوان یک پلتفرم پیام‌رسانی، غول فناوری کوپرتینو ممکن است در رقابت شدیدی برای حفظ سرویس iMessage به عنوان روش اصلی ارتباطی قرار گیرد. ویژگی جدید RCS که یکی از نقاط قوت اصلی واتس‌اپ است هنوز از رمزگذاری کامل پیام‌ها پشتیبانی نمی‌کند.