با ارائه قابلیت‌های پین کردن چت‌‌ها در واتساپ و آهنگ‌های چندتایی در ریلز اینستاگرام این دو پلتفرم گامی مهم در جهت ارتقاء تجربه کاربری برداشته اند.

واتساپ با آخرین به‌روزرسانی خود، امکان پین کردن چت‌های مورد علاقه کاربران در بالای تب چت‌ها را فراهم کرده است. این ویژگی پیدا کردن سریع‌تر مکالمات مهم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. چت‌های پین شده در بالای لیست قرار می‌گیرند و سایر چت‌ها به عنوان «اخیر» در زیر آن‌ها نمایش داده می‌شوند. متا اعلام کرده است که از این پس کاربران می‌توانند به سرعت افراد و گروه‌های مهم را در بالای تب تماس‌ها و به عنوان فیلتری برای چت‌ها پیدا کنند. چت‌های پین شده در هردو بخش چت‌ها و تماس‌ها یکسان خواهند بود و کاربران می‌توانند به سرعت با آن‌ها تماس بگیرند.

برای پین کردن چت‌ها در بالای لیست واتساپ، مراحل را دنبال کنید: 1_به تب چت‌ها در برنامه واتساپ بروید. 2_در بالای صفحه، روی فیلتر موارد دلخواه ضربه بزنید. 3_در منوی باز شده، گزینه افزودن به موارد دلخواه را انتخاب کنید. 4_لیستی از چت‌های شما نمایش داده می‌شود. چت‌هایی را که می‌خواهید پین کنید، علامت بزنید. 5_پس از انتخاب چت‌های مورد نظر، دکمه تأیید را فشار دهید.

آپدیت اینستاگرام

اینستاگرام در به‌روزرسانی جدیدش، قابلیت افزودن چندین ترک صوتی به ریلز را اضافه کرده است که قطعا مورد استقبال سازندگان محتوا قرار خواهد گرفت. بااین‌ویژگی، سازندگان می‌توانند ویدیویی با حداکثر 20 ترک صوتی مختلف در یک ریلز ایجاد کنند. متا به 9to5Mac گفت: «راه‌اندازی چندین ترک صوتی در ریلز، انعطاف‌پذیری خلاقانه بیشتری را برای سازندگان فراهم می‌کند تا بتوانند صدا را با عناصر بصری مانند متن، استیکر و کلیپ‌ها هماهنگ کنند و خلاقیت خود را به روشی که برای خودشان و مخاطبانشان مناسب است، بیان کنند.»

علاوه‌براین، اینستاگرام امکان نوشتن یادداشت مستقیم روی ریلز و پست‌های فید را نیز اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت نظرات و واکنش‌های خود را به اشتراک بگذارند. این یادداشت‌ها تنها برای سه روز قابل مشاهده هستند.

پین کردن چت‌‌ها در واتساپ و آهنگ‌های چندتایی در ریلز درحال‌حاضر درحال انتشار برای کاربران واتساپ و اینستاگرام هستند. بااین‌حال، متا خاطرنشان می‌کند که این ویژگی‌ها در چند روز آینده به تدریج در سراسر جهان در دسترس قرار خواهند گرفت. مطمئن شوید که آخرین نسخه‌های این اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید.