واتس‌اپ در حال آزمایش ویژگی‌های جدیدی در نسخه بتا خود است که حریم خصوصی را بهتر از قبل محافظت می‌کند. البته به یاد داشته باشید تمامی این ویژگی‌ها در نسخه‌های آینده واتس‌اپ عرضه خواهند شد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا واتس‌اپ به استفاده از تایید دو مرحله‌ای و رمزگذاری پیام‌‌ها که فقط توسط خود کاربران قابل فعال‌سازی است، تاکید می‌کند.

Account Protect ویژگی جدیدی است که از ورود‌های غیرمجاز به حساب کاربری واتس‌اپ شما از درون دستگاه‌های دیگر جلوگیری می‌کند. این ویژگی در روند بررسی امنیتی کاربران را ملزم می‌کند تا حساب خود را از دستگاه قدیمی قبل از انتقال به دستگاه جدید تایید کنند.

اجازه انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی دیگر

همچنین این پیام‌رسان در حال ارائه یک ویژگی امنیتی جدید بر اساس فرآیندی به نام «Key Transparency» است که به کاربران اجازه می‌دهد به طور خودکار اتصال امن را هنگام کلیک کردن بر روی صفحه رمزگذاری شده تایید کنند.

این ویژگی‌ها مختص واتس‌اپ اندروید نیستند و قرار است برای نسخه iOS نیز منتشر شوند. طبق گفته WABetainfo، قابلیت‌های امنیتی اعلام شده در ماه‌های آینده رسما منتشر خواهد شد و ممکن است به زودی برای دارندگان نسخه بتا عرضه شود.

اضافه کردن توضیحات به پیام های فوروارد شده در واتساپ

قابلیت اضافه کردن توضیحات به پیام‌های فوروارد شده

اخیرا به‌روزرسانی بتا واتس‌اپ برای اندروید در گوگل پلی منتشر کرده است. این به‌روزرسانی در نسخه بتا امکان افزودن توضیحات به پیام‌های فوروارد شده کاربران را به منظور بیان بهتر احساس و افکار شما را می‌دهد.

همانطور که در اسکرین‌شات‌های بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید با حذف عنوان فعلی یک توضیح برای تصویر فوروارد شده اضافه کنید. این ویژگی در مواردی مفید است که عنوان فعلی منظور شما را به درستی توصیف نمی‌کند یا می‌خواهید توضیح بیشتری به آن اضافه کنید. همچنین توجه داشته باشید توضیحات جدید شما به عنوان یک پیام جداگانه ارسال می‌شود تا دریافت کنندگان بدانند که به تصویر یا ویدئو اصلی تعلق ندارد.

نظر شما در مورد قابلیت جدید محافظت از حساب کاربری واتس‌اپ چیست و این موضوع تا چه میزان کاربردی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: همگام‌ سازی اکانت‌های واتس‌اپ با گوشی دوم