کمپانی چند ملیتی متا درحال توسعه رابط کاربری واتس‌اپ است که استفاده از این پیام‌رسان را ساده‌تر می‌کند؛ این ویژگی به‌زودی در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

براساس گزارشی از وب‌سایت WABetainfo، رابط کاربری بهبود یافته واتس‌اپ تنها برای اندروید منتشر می‌شود که دارای ویژگی‌های متعددی نظیر تب‌های جدید، به‌روزرسانی پروکسی، پین کردن پیام‌ها و بسیاری موارد دیگر است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. البته باید یادآور شویم که این رابط کاربری برپایه طراحی متریال ۳ توسعه می‌یابد و احتمالا در آینده نزدیک برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس نیز عرضه شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این صفحه زمانی ظاهر می‌شود که شما در هیچ انجمنی «Community» عضو نشده باشید. این ویژگی سال گذشته میلادی معرفی شد که به شما اجازه می‌دهد به گروه‌های زیادی دسترسی داشته باشید و نحوه ارتباط و تعاملات خود را بهبود ببخشید؛ همچنین این قابلیت اجازه می‌دهد تا از جدیدترین وقایع و هرگونه اطلاعیه از سوی ادمین‌ها باخبر شوید.

انجمن‌های واتس‌اپ

در به‌روزرسانی جدید رابط کاربری، قابلیت کامیونیتی با تغییراتی همراه شده است؛ برای مثال، زمانیکه اعضا وارد یک انجمن می‌شوند می‌توانند بلافاصله به گروه‌ها بپیوندند. اما سرپرست کامیونیتی می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند و فقط برخی اعضا با شرایط خاص را بپذیرد. علاوه‌بر این، ویژگی کامیونیتی به تب‌های مختلفی مجهز می‌شود که تجربه کاربری بسیاری ساده‌تر از قبل می‌کند.

به‌روزرسانی پروکسی‌های واتس‌اپ

اواخر سال گذشته، واتس‌اپ ویژگی مهم پروکسی را به پیام‌رسان خود اضافه کرد که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند در واتس‌اپ به مکالمات روزمره با مخاطبین خود ادامه دهند. در واقع پروکسی‌ها واسطه‌ای میان دستگاه شما و اینترنت هستند که از طریق آن می‌توانید از فیلترینگ عبور کنید.

در رابط کاربری واتس‌اپ جدید، شما قادر هستید به تنظیمات پروکسی‌ها دسترسی داشته باشید تا با تنظیم درگاهی خاص از ترافیک سایر شبکه‌های پروکسی جدا شوید. علاوه‌بر این، برخی طراحان پروکسی‌ها قوانین فایروال را اجرا می‌کنند که امنیت و کنترل اتصال شما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.

در ادامه بررسی تنظیمات پروکسی، احتمالا با گزینه TLS برخورد می‌کنید که مخفف عبارت «Transport Layer Security» است؛ این قابلیت جدید امنیت بیشتری را برای اتصال به اینترنت برای شما فراهم می‌کند. با فعال‌سازی تی‌ال‌اس، درگاه‌های ارتباطی امنیت انتقال داده‌های شما را با استفاده از رمزگذاری سراسری تضمین می‌کنند. البته باید یادآور شویم که حتی در صورت فعال نکردن TLS پیام‌های شما همچنان با رمزگذاری سراسری برای مخاطبین فرستاده می‌شود.

قابلیت پین کردن در واتس‌اپ

پین کردن مخاطبین در واتس‌اپ

چندی پیش، ویژگی پین کردن برخی پیام‌ها در رابط کاربری واتس‌اپ معرفی شد که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند به‌راحتی به مکالمات مهم خود با سایر افراد دسترسی داشته باشد. اما امروز واتس‌اپ قصد دارد این ویژگی را گسترش دهد و اجازه دهد کاربران مدت‌زمانی را برای پین کردن پیام‌ها مشخص کنند؛ در ادامه به بررسی جزئیات این موضوع می پردازیم.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قابلیت جدید به شما دسترسی زمانی می‌دهد تا پیام‌ها و مکالمات خود با سایر افراد را برای یک بازه‌ زمانی از پیش تعیین شده پین کنید. سپس، مکالمه به‌صورت خودکار برداشته شده و به حالت اولیه بازمی‌گردند؛ البته کاربران می‌توانند درصورت لزوم پیام را قبل از پایان مدت‌زمان تعیین شده از پین دربیاورند.

اخبار مرتبط: واتس‌اپ قابلیت ویرایش پیام را اضافه می‌کند