چند روز پیش، شرکت Meta به‌صورت مرحله‌ای به‌روزرسانی تدریجی را برای واتس‌اپ در اندروید منتشر کرد که شامل یک رابط کاربری کاملاً جدید بود و استفاده از آن آسان‌تر شده و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد.

متا تاکنون در مورد به‌روزرسانی جدیدش هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نکرده است. دلیل احتمالی این موضوع، عدم انتشار گسترده و دسترسی همه کاربران به رابط کاربری جدید بوده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که متا توزیع گسترده‌ این طراحی جدید را برای تمامی کاربران به پایان رسانده و به همین مناسبت، به‌صورت رسمی آن را اعلام کرده است.

شرکت Meta در راستای ارتقاء پلتفرم پیام‌رسان محبوب خود، واتس‌اپ، اقدام به انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد و وب‌سایت رسمی خود کرده است. بر اساس این بیانیه، متا در حال استقرار به‌روزرسانی‌های طراحی است که ظاهری نوآورانه و در عین حال آشنا و کاربرپسند را برای واتس‌اپ به ارمغان خواهد آورد. این به‌روزرسانی شامل تغییرات قابل توجهی در رابط کاربری این پلتفرم است.

همانطور که در بیانیه‌ رسمی متا عنوان شد، به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ تغییرات قابل توجهی را در رابط کاربری این پلتفرم اعمال کرده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این تغییرات اشاره می‌کنیم. در نوار ناوبری جدید بخش مدیریت و جابه‌جایی میان بخش‌های مختلف واتس‌اپ، از بالای صفحه به پایین آن منتقل شده است. همچنین، تعداد این تب‌ها از سه به چهار مورد افزایش یافته است. تب وضعیت (Status) با دو تب جدید یعنی تب به‌روزرسانی‌ها Updates و تب گروه‌ها Communities، جایگزین شده است. با اضافه شدن فیلتر گفتگوها به بالای لیست چت‌ها، امکان یافتن گفتگوهای خوانده نشده و گفتگوهای گروهی به سادگی و سرعت بیشتری فراهم شده است.

رنگ‌بندی کلی برنامه و آیکون‌های آن نیز به‌روزرسانی شده‌ که ظاهری مدرن‌تر و کاربرپسندتر را برای واتس‌اپ به ارمغان آورده است. برای بهره‌مندی از رابط کاربری جدید واتس‌اپ روی گوشی یا تبلت گلکسی خود، کافی است آخرین نسخه‌ این برنامه را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی برای کاربران سیستم‌عامل iOS نیز در دسترس قرار گرفته است.