پیام‌رسان واتس‌اپ به تازگی یک نسخه جدید با کد 2.23.14.14 منتشر کرده که بیشتر روی توسعه قابلیت “گروه‌های پیشنهادی برای انجمن‌ها” متمرکز است.

واتس‌اپ بعد از معرفی بخش انجمن (community) در نسخه اندرویدی 2.23.12.13، حالا تمرکز خود را روی قابلیت گروه‌های پیشنهادی گذاشته تا این بخش را بیش از پیش توسعه دهد. “گروه‌های پیشنهادی” قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا گروه‌های مورد نظر خود را به ادمین‌ انجمن پیشنهاد کنند. بعد از دریافت پیشنهاد، ادمین می‌تواند گروه را به انجمن اضافه کند یا خیر.

با این کار اعضای انجمن‌ها راحت‌تر می‌توانند گروه‌های جدید را پیدا کنند. بر این اساس اکنون نسخه بتای 2.23.14.14 از طریق Google Play Store برای دانلود و نصب در دسترس است. البته باید بدانید که این قابلیت فعلا تنها در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

واتس‌اپ ورژن 2.23.14.14

در این نسخه آزمایشی جدید، قسمت تازه‌ای به واتس‌اپ اضافه شده که به ادمین انجمن‌ اجازه می‌دهد تا پیشنهادات رسیده از طرف اعضا را قبول یا رد کند. در همین قسمت کلید‌های میانبری هم برای رد یا قبول سریع درخواست‌ها قرار گرفته است.

با اضافه کردن قابلیت گروه‌های پیشنهادی، واتس‌اپ قصد دارد ابزارهای متنوع‌تری در اختیار ادمین‌های انجمن‌ها قرار دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانند تعاملات اعضای انجمن با یکدیگر را افزایش دهند. در صورت قبول ادمین، گروه پیشنهادی به انجمن اضافه شده و تمامی اعضای آن نیز به‌صورت اتوماتیک در انجمن عضو می‌شوند. البته اعضای جدید به صورت خودکار عضو گروه‌های دیگر انجمن نشده و کنترل کاملی روی عضو شدن در گروه‌های مورد نظر خود خواهند داشت.

قابلیت “گروه‌های پیشنهادی در انجمن‌ها” همچنان در دست توسعه است و در آینده‌ای نزدیک به صورت عمومی ارایه خواهد شد.