واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیت ری‌اکشن در کانال‌ها و ویژگی‌های دیگر از جمله برقراری تماس گروهی تا سقف ۱۵ نفر، منوی جدید با ظاهر متفاوت و حذف چند باگ نرم افزاری است که در آینده به این پلتفرم اضافه می‌شود.

واتس‌اپ درصدد است بخش جدیدی به نام «تنظیمات کانال» اضافه کند که ادمین‌ها می‌توانند کانال خود را بهتر مدیریت کنند. یکی از تنظیمات مهم انتخاب ایموجی‌های مجاز اعضا برای ری‌اکشن در کانال بوده که به معنی اضافه شدن قابلیت ری‌اکشن برای کانال‌های واتس‌اپ است.

البته با توجه به اضافه شدن این قابلیت در کامیونیتی گروه‌ها، افزوده شدن این قابلیت در کانال‌ها دور از انتظار نبود. این قابلیت در حال حاضر در حال توسعه و آزمایش در نسخه بتا اندروید واتس‌اپ است و در آینده برای نسخه اصلی عرضه می‌شود.

قابلیت تماس گروهی 15 نفره در WhatsApp

در آخرین نسخه بتا iOS واتس‌اپ هم قابلیت برقراری تماس گروهی تا ۱۵ نفر ایجاد شده و در دسترس برخی از کاربران این نسخه قرار گرفته است. البته پس از شروع تماس، تا ۱۷ نفر دیگر هم می‌توانند به تماس بپیوندند تا در مجموع، ۳۲ نفر همزمان از تماس گروهی استفاده کنند. علت این تغییر نزدیک شدن به حذف محدودیت اولیه برای برقراری تماس گروهی خواهد بود.

البته در نسخه اندرویدی هنوز تنها ۷ نفر در زمان شروع تماس گروهی می‌توانند عضو شوند، اما با به‌روزرسانی‌های بعدی این ارتقا برای نسخه اندرویدی هم محتمل به نظر می‌رسد. اکنون این قابلیت برای عده کمی از کاربران نسخه بتا iOS فعال شده است و در آینده برای کاربران بیشتری فعال می‌شود.

طراحی جدید اعلان های امنیتی در واتس اپ

همچنین طراحی جدیدی در بخش اعلان‌های امنیتی واتس‌اپ بتا اندروید به کار گرفته شده که علاوه بر عنوان، لیست گزینه‌ها هم ظاهر جدیدی پیدا کرده است. البته این به‌روزرسانی در ابتدا چندین باگ از جمله بسته شدن برنامه زمان استفاده از بخش ایموجی‌ها برای ارسال پیام می‌شد و علاوه بر آن، چند گزارش مبنی بر غیرفعال شدن قابلیت ری‌اکشن در گروه‌ها و چند باگ دیگر شنیده می‌شد، اما آپدیت بعدی این مشکلات را برطرف کرد.

این قابلیت اکنون برای برخی از کاربران نسخه آزمایشی اندروید واتس‌اپ قابل استفاده است و در آینده برای کاربران بیشتری عرضه می‌شود.

طراحی رابط کاربری جدید واتس اپ

علاوه بر آن در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید، طراحی جدیدی در منو اصلی قابل مشاهده است. محیط جدید بر‌اساس Material Design 3 طراحی شده است و ظاهری جدید به پیام‌رسان محبوب می‌دهد. شاید در ابتدا طراحی ظاهری به‌روزرسانی بزرگی به نظر نرسد، اما با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از طراحی قدیمی می‌گذرد، طراحی جدید جذاب خواهد بود و به اپلیکیشن ظاهری تازه می‌بخشد.

اخبار مرتبط: