در آخرین به روزرسانی نسخه اندروید واتس‌اپ بتا، قابلیت ساخت استیکر با هوش مصنوعی معرفی و در اختیار عده‌ای معدود از کاربران قرار گرفته است.

در به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید به نسخه ۲.۲۳.۱۷.۱۴، قابلیت ایجاد استیکر با استفاده از هوش مصنوعی به نسخه آزمایشی پیام‌رسان محبوب اضافه شده و تعداد کمی از کاربران نسخه آزمایشی می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. در بخش استیکرها، گزینه جدید «ایجاد» مشاهده می‌شود و پس از انتخاب و توصیف موضوع مدنظر، هوش مصنوعی اقدام به ساخت استیکر می‌کند که می‌توان در سایر چت‌ها از آن استفاده کرد.

علاوه‌بر اینکه فناوری ایمنی شرکت متا در این پروسه نظارت داشته، کاربر هم کنترل کاملی روی استیکرهای تولید شده دارد و اگر استیکر تولید شده نامناسب باشد، علاوه‌بر حذف استیکر، می‌توان موضوع را به متا گزارش داد. این ویژگی کاملا اختیاری است و استیکرهای تولید شده به سادگی قابل تشخیص هستند.

ساخت استیکر با هوش مصنوعی در واتساپ

با ساخت استیکر مورد نظر به‌جای انتخاب آن از مجموعه ذخیره شده، قابلیت شخصی‌سازی در واتساپ بالا می‌رود. خلاقیت فردی افراد نیز مهم‌ترین برتری این قابلیت نسبت به استفاده از استیکرهای آماده است. همچنین ساخت استیکر نیاز به مهارت خاصی ندارد و همه کاربران می‌توانند به‌سادگی از آن بهره‌مند شوند.

اگرچه اکنون استفاده از قابلیت ساخت استیکر با هوش مصنوعی فقط برای عده خاصی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ اندروید ممکن است، انتظار می‌رود در آینده برای کاربران بیشتری در دسترس قرار بگیرد.

قابلیت قفل صفحه در واتساپ وب

قفل واتس‌اپ وب

قابلیت قفل واتس‌اپ که از سال گذشته در حال توسعه بود، اکنون برای برخی از کاربران نسخه آزمایشی وب در دسترس قرار گرفته است.

ویژگی قفل واتس‌اپ با تنظیم رمز عبور از اطلاعات کاربران در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند. با فعال کردن این قابلیت، برای ورود به لیست کاربر باید ابتدا رمز عبور خود را وارد کنید، زیرا اعلان‌ها در این حالت نمایش داده نمی‌شوند.

برای فعال کردن این قابلیت، باید وارد تنظیمات واتس‌اپ شده، گزینه حریم خصوصی را انتخاب کرد. سپس قابلیت قفل واتس‌اپ در این بخش قابل مشاهده است. در این صفحه می‌توان تنظیم کرد که چه مواقعی این قابلیت فعال شود. همچنین در‌صورت فراموشی رمز عبور، با خروج از حساب کاربری و اسکن QR کد، می‌توان دوباره به حساب خود در نسخه وب دسترسی داشت.

این قابلیت برای برخی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ وب در دسترس قرار گرفته است، اما در آینده برای افراد بیشتری فعال می‌شود.

اخبار مرتبط: