۲ به‌روزرسانی جدید برای نسخه‌های اندروید و iOS واتس‌اپ بتا منتشر شده که ۲ قابلیت جدید شامل برنامه‌ریزی تماس گروهی و افزودن چند اکانت به نسخه اندروید اضافه شده است.

در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید نسخه ۲.۲۳.۱۷.۱۳، ۲ قابلیت جدید برنامه‌ریزی تماس گروهی و افزودن چند اکانت به این پیام‌رسان اضافه شده و باگ ویجت این پیام‌رسان هم برطرف شده است.

آپدیت جدید واتساپ

برنامه‌ریزی تماس گروهی

قابلیت اول برنامه‌ریزی تماس گروهی نام دارد. با این قابلیت کاربران می‌توانند برای تماس تصویری گروهی برنامه‌ریزی کرده و به‌صورت خودکار، واتساپ بقیه کاربران را از قرار مطلع می‌کند.

برای استفاده از قابلیت برنامه‌ریزی تماس گروهی واتس‌اپ باید روی گزینه تماس کلیک و گزینه برنامه‌ریزی تماس را انتخاب کرد. همچنین می‌توان متنی را در مورد موضوع تماس در کنار آن قرار داد تا برای افراد علت تماس تصویری مشخص باشد. ۲ گزینه تماس صوتی و تصویری در این ویژگی قابل انتخاب است. پس از تنظیم آن، پیامی در گروه ارسال می‌شود که در صورت خواست اعضای گروه، یک ربع قبل از تماس اعلان مربوطه برای افراد ارسال می‌شود. اکنون این قابلیت برای برخی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ اندروید در دسترس قرار گرفته و در آینده برای افراد بیشتری عرضه می‌شود.

افزودن چند اکانت

قابلیت دوم که افزودن چند اکانت نام دارد به کاربر اجازه می‌دهد با چند حساب کاربری به واتس‌اپ خود متصل شود. برای اضافه کردن حساب جدید کاربران باید پس از ورود به بخش تنظیمات واتس‌اپ، گزینه کنار QR کد را انتخاب کنند. همچنین برای مشاهده حساب‌های کاربری دیگر خود، در همین منو روی حساب مورد نظر کلیک کنند. برای حذف حساب اضافه شده هم باید از حساب مورد نظر خارج شوند و اصطلاحا log out کنند.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی چت‌های خصوصی و کاری خود را روی یک برنامه ذخیره کنند و محیط حساب‌های کاربر جدا از هم باشد. با وجود اینکه قابلیت چند اکانتی شاید ساده به‌نظر برسد، اما افزودن این قابلیت برای مدرن نگه داشتن شبکه اجتماعی واتس‌اپ برای رقابت با دیگر پیام‌رسان‌ها ضروری است. این قابلیت هم مانند قابلیت قبلی در آخرین نسخه واتس‌اپ بتا اندروید برای برخی از کاربران عرضه شده و در آینده در دسترس افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

دیروز و با به‌روزرسانی نسخه ۲.۲۳.۱۷.۸ باگ جدیدی به واتس‌اپ اضافه شده که با آن، ویجت برنامه درست کار نمی‌کرد. در حقیقت ویجت برنامه بارگذاری نمی‌شد و لیست چت‌های کاربر به نمایش در نمی‌آمد. این مشکل با خاموش و روشن کردن دستگاه هم حل نمی‌شد. حالا با نصب آخرین نسخه واتس‌اپ بتا اندروید این مشکل حل شده است.

همچنین به‌روزرسانی ۲۳.۱۶.۱.۷۶ واتس‌اپ بتا iOS منتشر شده که در این نسخه ۲ قابلیت جدید اطلاعات انجمن و راهنمای انجمن به آن اضافه شده است.

افزودن چند اکانت در تماس واتساپ

اطلاعات انجمن‌ها

قابلیت اولی که در آخرین نسخه بتا واتس‌اپ iOS اضافه شده است، اطلاعات انجمن‌ها نام دارد. در بخش مشخصات انجمن‌ها، ظاهر جدیدی طراحی شده که بخشی به‌نام اطلاعات مربوط به انجمن در آن قرار دارد. این بخش به کاربرها برای شناسایی انجمن مورد علاقه و نیاز و استفاده از آن کمک زیادی می‌کند.

همچنین در بخش دیگر مشخصات انجمن، اعلامیه‌های آن قرار می‌گیرد که توسط ادمین‌های آن مدیریت می‌شود. این قابلیت به کنترل راحت‌تر انجمن کمک زیادی می‌کند. اگرچه این تغییر هم مانند دیگر تغییرات کوچک در گذشته به تنهایی محسوس نیستند و تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کنند، اما مجموعه‌ای از آنها باعث تحول برنامه می‌شود.

راهنمای انجمن

تغییر دیگر واتس‌اپ بتا iOS هم در بخش انجمن‌ها اتفاق افتاده است. اکنون واتس‌اپ آموزش‌هایی را درباره نحوه ایجاد انجمن به کاربر ارائه می‌کند. در حقیقت آدرس وب‌سایت سوالات متداول (FAQ) در این صفحه قرار دارد که به کاربران در ساخت انجمن جدید کمک کرده، نکاتی را در مورد افزودن گروه‌ها به انجمن‌ها و نحوه اشتراک به‌روزرسانی برای ارتباط با اعضا را گوشزد می‌کند.

قابلیت‌های جدید واتس‌اپ در نسخه‌های آزمایشی بتا منتشر شده و فعلا فقط برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط: