واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های جهانی است که امکان ارسال پیام به صورت رمز نگاری شده درون چت‌ها و در گروه‌ها را به کاربران می‌دهد. اخیراً اخبار جدید منتشر شده از آخرین نسخه آزمایشی این نرم افزار که به بی صدا شدن پیام‌ها در واتساپ برای گروه های شلوغ اشاره می‌کند.

ظاهراً واتس‌اپ در حال تمرکز بر حل کردن مشکل کاربران در این نوع گروه‌ها است. چراکه در گروه‌های بزرگ ارسال‌ها نوتیفیکیشن برای کاربران می‌تواند آزار دهنده باشد. از این رو واتس‌اپ به فکر کمتر کردن مشکل کاربران در دریافت پیام‌های گروه‌های شلوغ است.

چند روز پیش بود که واتس‌اپ در آخرین آپدیت خود، تعداد افراد عضو شده در گروه را از ۲۵۶ عضو، به ۱۰۲۴ عضو افزایش داد. اما مشکل آزار دهنده این قابلیت بیش از حد شدن تعداد پیام‌ها در گروه‌های شلوغ بود که کاربران را آزار می‌داد. از این رو کاربران مجبور به بی صدا کردن پیام‌ها در این گروه‌ها می‌شدند.

whatsaap

به گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ در آخرین نسخه آزمایشی خود با شماره نسخه 2.22.23.9، امکان بی صدا شدن پیام‌ها به صورت خودکار را قرار داده است. البته این قابلیت در گروه‌های با بیش از ۲۵۶ عضو به صورت خودکار فعال می‌شود.

بلافاصله بعد از اضافه شدن نفر ۲۵۷ ام به گروه، واتس‌اپ به صورت خودکار صدای دریافت پیام در گروه را قطع می‌کند. البته امکان لغو این قابلیت به صورت دستی نیز در دسترس است و از این رو در صورت دلخواه می‌توانید درون گروه‌های شلوغ همچنان پیام‌ها را به صورت با صدا دریافت کنید.

این قابلیت جدید در گروه‌های بزرگ هنوز در فاز آزمایشی است و تعدادی از کاربران توانسته‌اند این ویژگی را آزمایش کنند. از این رو هنوز از حضور این ویژگی در نسخه نهایی واتس‌اپ مطمئن نیستیم و این شرکت نیز تاریخ خاصی را برای معرفی این قابلیت ارائه نکرده است. اما با توجه به کاربردی بودن این قابلیت می‌توان به حضور این قابلیت در نسخه‌های بعدی واتس‌اپ امیدوار بود.

نظر شما درباره بی صدا شدن پیام‌ها در گروه‌های شلوغ واتس‌اپ چیست؟ به نظر شما این ویژگی تا چه میزان می‌تواند برای کاربران مفید باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: ویژگی Communities و نظرسنجی به واتساپ آمد