واتساپ روزبه‌روز از ویژگی‌های جدیدی رونمایی می‌کند. اکنون این شرکت در آخرین به‌روزرسانی خود، از ویژگی Communities و نظرسنجی در واتساپ رونمایی کرده است. در ادامه به معرفی این ویژگی‌هامی‌پردازیم.

ویژگی Communities واتساپ

این قابلیت به منظور افزایش تمرکز کاربران به روی یک موضوع خاص در گروه‌ها طراحی شدهاست. کاربران با استفاده از این قابلیت در واتساپ خود می‌توانند به راحتی به روی یکموضوع خاص تمرکز کنند و یا در صورت تمایل می‌توانند بین موضوع جابه‌جا شوند.

برای مثال شما می‌توانید برای همسایگان خود یک Communities ایجاد کنید و سپس گفت‌وگو و بحث را درون گروه‌های شخصی تقسیم کنید. یا برای مثال شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی یک Communities را فعالیت‌های خود ایجاد کنید و یا Communities را برای مدیریت جلسات خود ایجاد کنید.

قابلیت community واتساپ

علاوه بر این واتساپ برای هر Communities، یک Announcement group یا گروه اعلامیه‌ها نیز طراحی کرده است که با استفاده از آن ناظران بر Communities می‌تواننداخبار مهم را به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این واتساپ در آپدیت جدید خود تغییرات دیگری را نیز اعمال کرد که استفاده از Communities را کارآمدترمی‌کند. اکنون در گروه‌هامی‌توان ۱۰۲۴ کاربر به صورتهمزمان حضور یابند. این در حالی است که در گذشته این تعداد ۵۱۲ کاربر بود. همچنین درون تماس‌های ویدیویی به صورت گروهی نیز اکنون امکان حضور ۳۲ کاربر به صورتهمزمان وجود دارد.

برای استفاده از ویژگی Communities، بعد از به‌روزرسانی نسخه واتساپ کافی است در iOS از قسمت پایینی و در اندروید از قسمت بالایی صفحه تب جدید Communities اضافهشده را لمس کنید.

قابلیت جدید واتساپ

قابلیت نظرسنجی در واتساپ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بالاخره با به‌روز‌رسانی جدید واتساپ می‌توانید آن را دریافت کنید، قابلیت نظرسنجی درون گروه‌ها بدون نیاز به سرویس‌های شخص ثالث است. اکنون کاربران می‌توانند در گروه‌ها که مانند چت‌های خصوصی به صورت end-to-end رمزگذاری شده است، به راحتی از قابلیت نظرسنجی استفاده کنند.

واتس آپ برای توسعه ویژگی Communities، این قابلیت را در ۴۰ شرکت و درون ۱۵ کشور امتحان کرده است تا بتواند نیازهای کاربران در این ویژگی را بهتر پاسخ‌گو باشد. همچنین واتس آپ قول داده که به کار به روی این قابلیت و ویژگی‌های جدید ادامه دهد. از این رو انتظار داریم تا در ماه‌های آینده شاهد ویژگی‌های جدید این پیام رسان باشیم.

نظر شما درباره ویژگی Communities و نظرسنجی در واتساپ چیست؟ به نظر شما این ویژگی‌های تا چه میزان می‌تواند نیاز کاربران را برآورده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: همانطور که قابلیت نظرسنجی در واتساپ وجود دارد، قابلیت پرسش و پاسخ Live در یوتیوب نیز به‌تازگی معرفی شده است.