قابلیت ساخت کانال و ۳ قابلیت دیگر شامل آواتار متحرک، آیکون پروفایل بهبودیافته و چت رسمی اطلاع‌رسانی به پیام‌رسان واتس‌اپ اضافه شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط وب‌سایت WABetaInfo قابلیت ساخت کانال که مدت زیادی انتظار آن‌را داشتیم برای اپلیکیشن واتس‌اپ iOS اضافه شده است. همچنین ۳ به‌روزرسانی دیگر در نسخه آزمایشی بتا منتشر شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ساخت کانال

قابلیت ساخت کانال به واتس‌اپ اضافه شده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند اطلاعات را به صورت گسترده با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای نسخه iOS واتس‌اپ در دسترس برخی از کاربران کلمبیایی و سنگاپوری قرار گرفته است و در آینده برای بقیه کاربران هم عرضه خواهد شد.

البته در لیست تغییرات رسمی، خبری از این قابلیت نیست، اما در دسترس بیشتر کاربران اهل کلمبیا و سنگاپور قرار گرفته است. مصرف‌کنندگان برای استفاده از این قابلیت، پس از ورود به تب «تغییرات» (Updates)، می‌توانند از گزینه «ساخت کانال» برای ساخت کانال جدید استفاده کنند و پس از آن می‌توانند لینک دعوت را به اشتراک بگذارند.

این قابلیت برای کاربران محدود با نصب آخرین نسخه واتس‌اپ فعال شده و در آینده برای افراد بیشتری عرضه خواهد شد. همچنین این قابلیت برای کاربران نسخه تجاری واتس‌اپ فعال شده است.

ساخت کانال واتساپ

آواتار متحرک

واتس‌اپ در تلاش برای ایجاد و استفاده از نسخه بهبود‌یافته آواتار متحرک در بخش ایموجی چت‌ها است. این قابلیت با متحرک کردن آواتارها و با توجه به قابلیت‌هایی که اخیرا اضافه شده مانند ساخت آواتار با استفاده از تصویر کاربر و گسترش آواتارها و اضافه شدن گیف و استیکر متحرک باعث می‌شود محیط کاربری از حالت ثابت و بی‌تحرک، به شادابی برسد و تجربه کاربری را دگرگون خواهد کرد.

تاریخ انتشار این قابلیت به صورت رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به نبود مشکلات فنی احتمالا به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته این قابلیت هم‌اکنون در دسترس کاربران نسخه آزمایشی اندروید واتس‌اپ قرار گرفته است.

آیکون پروفایل

آیکون پروفایل در نسخه بتا iOS واتس‌اپ منتشر شده بود که به لطف آن سرعت چت‌ها بیشتر می‌شد. هم‌اکنون گزارش شده این قابلیت برای کاربران نسخه آزمایشی اندروید هم فعال شده است.

این قابلیت به‌جای نمایش آیکون رنگی برای اعضایی از گروه که عکس پروفایل برای خود انتخاب نکرده‌اند، اول نام آن‌ها را روی پس‌زمینه رنگی اضافه می‌کند تا تشخیص مخاطب در چت گروهی راحت‌تر شود و سرعت مکالمات افزایش یابد.

برای شناسایی این قابلیت کاربران باید در گروهی که حداقل یکی از اعضا عکس پروفایل ندارد وارد شده و به علامت آن عضو در چت نگاه کنند. البته اگر نام عضو به‌جای حرف با علامت شروع شود، ممکن است علامت در عکس پروفایل آن‌ها ظاهر نشود.

البته این قابلیت برای همه کاربران نسخه بتا اندروید منتشر نشده اما در آینده برای کاربران بیشتری منتشر می‌شود.

چت رسمی واتس‌اپ

در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید و iOS، چت رسمی واتس‌اپ برای برخی از کاربران فعال شده است. واتس‌اپ در تلاش است تا با انتشار این چت برای کاربران خود، آن‌ها را از آخرین خبرها و به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن خود مطلع کرده و با انتشار اطلاعات، آگاهی کاربران را نسبت به امنیت حساب‌های خود بالا ببرد.

اولین پیام این چت درباره تایید دو مرحله‌ای (two-step verification) است که با فعال کردن آن، امنیت حساب کاربران بالا می‌رود. در حقیقت با استفاده از این روش و تعریف رمز ۶ رقمی، یک لایه حفاظتی به حساب کاربر اضافه می‌شود که احتمال دسترسی و هک شدن حساب را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین واتس‌اپ در نظر دارد تا در این چت به معرفی نکته‌هایی که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند بپردازد.

البته این قابلیت هم فعلا برای برخی از کاربران نسخه آزمایشی فعال شده و احتمالا به‌زودی برای نسخه عادی هم منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط: