قابلیت گزارش مسیرهای خطرناک و پرتصادف به ویز اضافه شده که با در نظرگیری پارامترهای مختلف و بهره‌مندی از هوش مصنوعی کاربر را در مواقع لازم و ضروری مطلع می‌کند.

ویز یک اپلیکیشن مسیریاب پرطرفدار است که مدتی به‌عنوان محبوب‌ترین مسیریاب در ایران به‌شمار می‌رفت. این مسیریاب دقت بالایی دارد و با قابلیت به‌روزرسانی براساس اطلاعات ورودی کاربران، به یک نقشه زنده و پویا تبدیل شده است. اکنون قابلیت جدیدی به ویز اضافه شده که با تمرکز روی امنیت کاربر، بخش‌های خطرناک و پرتصادف مسیر را گزارش می‌دهد تا راننده با دقت بیشتری آنها را طی کند. درحقیقت هنگام رانندگی پیامی روی گوشی ظاهر می‌شود که به کاربر قبل از رسیدن به منطقه، از تصادف‌خیز بودن وی را آگاه می‌کند. بنابراین کاربر با اطلاع قبلی و هوشیاری مضاعف از تصادف جلوگیری می‌کند.

نمایش بخش‌های خطرناک و پر تصادف مسیردر ویز

این هشدار براساس گزارش‌های کاربران و مطالعه هوش مصنوعی روی مسیر اتفاق می‌افتد. البته این مسئله پارامترهای مختلفی دارد که تصمیم ویز مبنی بر اعلام کردن یا نکردن را مشخص می‌کند. پارامترهایی مانند سطح ترافیک، شیب مسیر و عریض یا باریک بودن جاده یا بزرگراه به سیستم هوش مصنوعی کمک می‌کند. همچنین در جاده‌های پرتردد هشداری داده نمی‌شود تا صدای زنگ خطر برای کاربر عادی نشود.

طی چند سال گذشته ویز چندین قابلیت با تمرکز بر ایمنی به پلتفرم خود اضافه کرده است. مثلا چند سال قبل هم قابلیت گزارش تصادفات برای آگاهی کاربران و استفاده از مسیرهای دیگر و همچنین آگاهی نیرو‌های امدادی و خلوت شدن مسیر برای آنها به این پلتفرم اضافه شده بود. سال ۲۰۲۰ هم قابلیتی اضافه شده بود که قبل از نیاز به تغییر مسیر و خارج شدن از خیابان یا بزرگراه، یا قبل از باریک شدن مسیر به کاربر گزارش می‌داد تا غافلگیر نشود.

نظر شما چیست؟ آیا شما از ویز استفاده می‌کنید یا مسیریاب‌های دیگر ایرانی و خارجی را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در گوگل مپ؛ نقشه سه‌بعدی بالاخره عرضه شد