سرانجام اپل با ارائه سیستم‌عامل watchOS 11 قابلیت انتخاب زنگ‌های دلخواه را می‌دهد تا ساعت‌های هوشمند اپل‌ واچ از یک‌نواختی خارج شوند.

در WWDC 2024، شاهد معرفی به‌روزرسانی‌های مهمی برای سیستم‌عامل watchOS 11 بودیم که پخش عمده‌ای ازآن‌ها روی سلامت و تناسب اندام تمرکز می‌کرد. همچنین، سخنرانی اصلی به‌برخی از ویژگی‌ها قابل‌توجه دیگر مانند اپلیکیشن ترجمه و امکان شخصی‌سازی صفحه ساعت اشاره کرد که نشان می‌دهد کاربران راحت‌تر می‌توانند گجت‌های پوشیدنی‌شان را شخصی‌سازی کنند. البته یک به‌روزرسانی دیگری وجود دارد که تیم بازاریابی اپل نامی ازآن در مراسم ذکر نکرد، اما کاربران از وجود آن احساسی خوشحالی خواهند کرد.

درحالی‌که کاربران از تغییرات آینده‌ اپل‌ واچ هیجان‌زده هستند، اما مدت‌هاست که از صدای زنگ پیش‌فرض «Pebble» برخوردار هستند که امتیازی منفی برای اپل به‌شمار می‌رود! همچنین، باید گفت مهندسان و طراحان ساعت‌های هوشمند اپل واچ متوجه یک‌نواختی و کسل‌کننده بودن صدای زنگ هستند؛ ازاین‌سو برای تغییر آن اقدامی حیاتی درزمانی مناسب کرده‌اند.

اپل واچ سری 3 با یک زنگ جدید عرضه شد، اما قبلا امکان تغییر آن وجود نداشت. براساس گزارش وبسایت 9to5Mac، در نسخه‌ بتا مخصوص توسعه‌دهندگان، اکنون به کاربران اپل‌واچ گزینه‌های بیشتری برای صدای پیش‌فرض این گجت پوشیدنی داده می‌شود. با رفتن به‌بخش صدا و ویبره در اپل‌واچ، قبلا فقط یک زنگ پیش‌فرض در دسترس بود، اما کاربران می‌توانند بین چندین زنگ مختلف اسکرول کرده و یکی از آن‌ها را به‌عنوان زنگ ساعت هوشمندشان انتخاب کنند. به‌عنوان‌مثال، «Nighthawk»، «Wonder» و «Twirl» برخی از گزینه‌ها از بین هشت زنگ مختلف دردسترس قرار دارند.

زنگ‌های اپل واچ watchOS 11

ازسوی‌دیگر، باید گفت قابلیت‌ها اپل واچ فقط به زنگ‌های مختلف در سیستم‌عامل watchOS 11 محدود نمی‌شود، زیرا امکان تغییر صداها برای پیامک، اعلان‌ها، آلارم و هشدارهای پیش‌فرض نیز تعمیم داده شده است. گزینه‌های ارائه شده عبارتند از:

  • Resonate
  • Cheer
  • Brilliant
  • Flutter
  • Tinker
  • Moment
  • Globe
  • Timekeeper
  • Scoop

درحال‌حاضر، مشخص نیست اپل عمدا این ویژگی را پنهان نگه داشته یا اینکه آن‌را به اندازه‌ کافی مهم نمی‌داند؛ بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها با به‌روزرسانی‌های اخیر، حق انتخاب و استقلال بیشتر به کاربران می‌دهد که بسیار مهم است. برخی از پیشرفت‌های قابل توجه با watchOS 11 شامل پشتیبانی از فعالیت‌های بدنی، برنامه‌ اختصاصی علائم حیاتی و ویجت‌های جدید Smart Stack است. باتوجه‌به مسیر غول‌های فناوری، کاربران اپل‌واچ احتمالا در آینده شاهد درخواست ویژگی‌های شخصی‌سازی بیشتری از کمپانی اپل داشته باشند.