سرانجام کمپانی اپل نسخه پایدار سیستم‌عامل watchOS 10 را برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ منتشر کرد و کاربران اکنون می‌توانند برای دانلود این به‌روزرسانی نرم‌افزاری اقدام کنند.

حدود سه‌ماه پیش، اپل درجریان مراسم سالانه WWDC از watchOS 10 درکنار سایر سیستم‌عامل‌های این کمپانی رونمایی کرد و سپس نسخه بتا توسعه‌دهندگان را دردسترس افراد محدودی قرار داد. براساس، فهرستی که توسط غول ساکن کوپرتینو منتشر شد، به‌روزرسانی نرم‌افزاری watchOS 10 قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و گامی بزرگ برای بهبود تجربه کاربری با ساعت‌های هوشمند اپل واچ به‌شمار می‌رود. اگر مشتاق دریافت watchOS 10 هستید می‌تواند با دنبال‌ کردن روش‌های زیر آن را به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

قابلیت‌های watchOS 10

همان‌طورکه گفتیم، سیستم‌عامل watchOS 10 بزرگترین آپدیت نرم‌افزاری از سال ۲۰۱۵ برای اپل واچ‌ها محسوب می‌شود و قابلیت‌های کاملا جدید و منحصربه‌فردی را دراختیار کاربران این ساعت‌های هوشمند قرار می‌دهد. به‌عبارتی دقیق‌تر، اپل واچ‌های نسل جدید از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری بهره‌مند هستند که با استفاده از این سیستم‌عامل قابلیت‌های آن‌ها بهبود می‌یابد. همانند iOS 17 و iPadOS 17، آپدیت نسخه پایدار watchOS 10 به‌صورت جهانی برای همه کاربران منتشر می‌شود؛ برهمین‌اساس ممکن است در ساعت‌های اولیه سرورها شلوغ بوده و شما دسترسی به‌فایل دانلود را نداشته باشید.

برای دانلود سیستم‌عامل watchOS 10 روی اپل‌ واچ، ابتدا باید از سازگاری ساعت هوشمندی که دردست دارید اطمینان حاصل کنید؛ پس از چک کردن فهرست ساعت‌های سازگار با آپدیت موردبحث، مطمئن شوید که اپل واچ‌تان حداقل ۵۰ درصد شارژ باتری داشته باشد، در غیراین‌صورت باید آن را به شارژر وصل کرده و در نزدیکی گوشی آیفون‌تان قرار دهید تا مراحل دانلود و نصب watchOS 10 با موفقیت به‌پایان برسد. برای نصب می‌توانید مراحل زیر را به‌سادگی دنبال کنید:

  1. وارد برنامه Apple Watch در گوشی آیفون شوید؛
  2. وارد بخش General شوید؛
  3. روی گزینه Software Update کلیک کنید؛
  4. منتظر بمانید تا فایل دانلود به شما نمایش داده شود؛
  5. پس از ظاهر شدن فایل دانلود، روی گزینه Download and Install کلیک کنید.

برای دانلود و نصب watchOS 10 تنها کاری باید انجام دهید آن است که موارد بالا را به‌ترتیب دنبال کنید تا آپدیت نرم‌افزاری به‌صورت خودکار نصب شود. این سیستم‌عامل قابلیت‌ها و ویجت‌های جدیدی به اپل واچ‌ها اضافه می‌کند که با هربار چرخاندن تاج ساعت (Digital Crown) می‌توانید به‌سادگی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین، برخی ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند اپل واچ‌ در آيفون‌ها نیز دردسترس هستند و کاربران می‌توانند درهر دو دستگاه به این قابلیت‌ها دسترسی داشته باشند.

دانلود watchOS 10 و بهبود قابلیت سیری

علاوه‌براین، یک اپلیکیشن جدید برای اپل واچ‌های نسل جدید معرفی شده که تجربه کاربری به‌طورکلی متحول می‌کند. ازطرف‌دیگر، قابلیت‌های دستیار هوشمند Siri با بهبود‌های فراوانی همراه بوده که ازطریق ساعت‌ها نیز قابل استفاده هستند. در انتها، فهرست تمام ساعت‌های اپل واچ سازگار با به‌روزرسانی نرم‌افزاری watchOS 10 را مرور می‌کنیم:

  • اپل واچ اولترا
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 5
  • اپل واچ سری 4
  • اپل واچ SE
  • اپل واچ SE (نسل دوم)

اخبار مرتبط: