سال‌هاست که سازندگان چینی قصد دارند در زمینه خلق گوشی‌های تاشو به سامسونگ و سری فولد آن نزدیک شوند و برنده میدان از آب درآیند. با این حال، به دلیل محدودیت در توانایی دسترسی به بازارهای مختلف، به خصوص آمریکای شمالی، این امکان هنوز میسر نشده است. حال شاهد گوشی تاشو شرکت ویوو هستیم که به این رقابت وارد می‌شود.

سازنده‌های چینی به دنبال عدم دسترسی به بازار مهمی چون ایالات متحده، حال قصد دارند رقابت با سامسونگ را به کشورهایی ببرند که مشکلی از لحاظ دسترسی در آنان نخواهند داشت. یکی از رقیب‌های جدید سامسونگ در این زمینه، شرکت ویوو است که مدل ویو ایکس فولد 3 پرو را معرفی کرده و حال مشخص شده است که این گوشی در خود کشور هند نیز ساخته می‌شود تا بتواند راحت‌تر به رقابت با سامسونگ بپردازد.

گوشی ویوو ایکس فولد 3 پرو در ماه مارس امسال معرفی شد. از ویژگی‌های گوشی تاشو شرکت ویوو می‌توان به نمایشگر 6.53 اینچی اولد به عنوان کاور اسکرین و نمایشگر اصلی 8.03 اینچی آن اشاره کرد. علاوه بر آن، این دستگاه در زمینه مقاومت در برابر آب نمره IPX8 از آن خود کرده و به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی زد فولد دست یافته است.

samsung &vivo

از نظر سخت افزاری، غول جدید این شرکت چینی از آخرین تراشه حال حاضر شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کرده و 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. علاوه بر موارد ذکر شده، این گوشی امکانات و ویژگی‌های جذاب دیگری نیز دارد و با تمامی این‌ها، با قیمت 1385 دلار به فروش می‌رسد که تفاوتی فاحش با قیمت 1799 دلاری سری گلکسی زد فولد خواهد داشت.

این شرکت تمرکز خود را بر روی ارائه محصولاتی قدرتمند با ارزش خرید بالا در کشور هند گذاشته است. در همین راستا نیز گوشی ویو ایکس فولد 3 پرو را در خود کشور هند و با استفاده از محصولات داخلی آن می‌سازد تا بهتر بتواند با امثال شرکت سامسونگ به رقابت بپردازد. گوشی‌های جدید ویو قرار است در کارخانه 170 هکتاری که به تازگی در نویدا تاسیس کرده ساخته شوند.

شرکت ویوو برای عرضه محصول جدید خود اواسط ماه ژوئن را در نظر گرفته و واضح است که می‌خواهد قبل از عرضه گلکسی زد فولد 6 دستگاه جدیدش را به بازار وارد کند. عرضه گلکسی زد فولد 6 هنوز به طور کامل مشخص نیست اما احتمال می‌رود که در جریان رویداد Galaxy Unpacked مشخص شود که هنوز زمان زیادی تا آن باقیست.

اخبار مرتبط: