امروز افشاگری مطرح به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو، طرح اولیه ویوو X200 را به اشتراک گذاشت تا تغییرات طراحی ظاهری آن را به نمایش بگذارد.

در ماه اکتبر سال 2023، شرکت ویوو از گوشی‌های ویوو X100 و ویوو X100 پرو رونمایی کرد؛ این دستگاه‌ها اولین گوشی‌هایی بودند که با تراشه Dimensity 9300 ساخته شرکت مدیاتک عرضه شدند. حال برای امسال نیز این شرکت سری ویوو X200 را در نظر دارد که به احتمال زیاد اولین دستگاهی باشد که از تراشه Dimensity 9400 استفاده می‌کند.

در طرح اولیه ویوو X200 در وسط ماژول دوربین، می‌توانیم لوگوی ZEISS را ببینیم که اثبات می‌کند با طرحی از گوشی X200 طرف هستیم. در ویوو X100 و ویوو X100 پرو از یک پنل OLED خمیده استفاده شده بود که ظاهراً این بار ویوو استراتژی خود را تغییر داده است. امسال قرار است ویوو X200 پرو صفحه نمایش خمیده داشته باشد و مدل پایه، از یک صفحه نمایش تخت بهره می‌برد. پس طرح اولیه منتشر شده توسط Digital Chat Station به احتمال زیاد به نسخه پایه سری ویوو X200 تعلق دارد.

ویوو X200

نسخه پایه ویوو X200 بر طبق گزارش‌ها، قرار است صفحه نمایشی 6.4 یا 6.5 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن 1.5K ارائه دهد. در حاشیه بالای سوراخ دوربین در قسمت جلوی این گوشی، یک میکروفون برای تماس‌های تلفنی قرار داده شده و در سمت چپ گوشی نیز دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده‌اند. سمت چپ نیز خالی از هر گونه دکمه‌ای بوده و زیبایی ظاهری به گوشی بخشیده است.

در طرح اولیه ویوو X200 در قسمت پشتی می‌توانیم محل قرارگیری دوربین‌ها را ببینیم که شکلی دایره‌مانند دارد. در بالا و قسمت راست نیز فلش LED با طراحی قرص مانند تعبیه شده است. در داخل ماژول دوربین، می‌توانیم 4 فضای مختلف ببینیم اما بر طبق شایعات، این گوشی از سه دوربین بهره می‌برد که یکی از آنان، 50 مگاپیکسلی بوده و توسط کمپانی ویوو شخصی‌سازی شده است. مانند سری نسل قبل، این دستگاه نیز به احتمال زیاد دارای یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی خواهد بود.

انتظار داریم شرکت ویوو از باتری 5800 میلی‌آمپرساعتی برای گوشی جدید خود استفاده کند. قابل ذکر است که نسخه پایه فاقد شارژ وایرلس خواهد بود اما در ویوو X200 پرو این قابلیت برای راحتی بیشتر کاربر لحاظ شده است. جالب است بدانید که نسخه دیگری از این سری با صفحه نمایشی 6.3 اینچی در دست ساخت است که ویوو X200 مینی نام دارد و این نسخه نیز از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند.