سرانجام سری گوشی‌های هوشمند Vivo X100 و Vivo X100 Pro با صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی LTPO AMOLED به‌‌همراه سطح روشنایی خودکار ۳۰۰۰ نیتی معرفی شدند که می‌تواند با قیمت اقتصادی دل کاربران را به‌دست آورند.

طی سال‌های اخیر، کمپانی‌های چینی مانند ویوو، هواوی و شیائومی با تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون وقفه از گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر لوازم جانبی هوشمند رونمایی کردند که درمقایسه‌با غول‌های فناوری مانند اپل و سامسونگ حرف‌هایی برای گفتن داشتند؛ در سال ۲۰۲۳ میلادی، می‌توان دید برخی از سازندگان چینی مانند ویوو با همکاری شرکای تجاری توانسته از بهترین گوشی‌های هوشمند رونمایی کند که با قیمت بسیار اقتصادی موردتوجه بسیاری از کاربران در بازار داخلی و جهانی قرار گرفت؛ در ادامه به معرفی و رونمایی از مشخصات سخت‌افزاری دو گوشی هوشمند جدید Vivo می‌پردازیم.

مشخصات فنی Vivo X100 Pro

براساس آخرین گزارش‌ها، امروز، کمپانی ویوو با برگزاری مراسمی به‌صورت رسمی دو گوشی هوشمند تحت‌عنوان Vivo X100 و Vivo X100 Pro را با تراشه پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ و مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده معرفی کرد که می‌تواند به‌فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند درکنار هواوی میت ۶۰ پرو در بازار چین شوند. برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند موجود، Vivo X100 و Vivo X100 Pro شباهت‌ها زیادی در زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ‌ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۳۰۰۰ نیتی اشاره کرد.

علاوه‌براین، در مراسم معرفی Vivo X100 و Vivo X100 Pro اعلام شد این دو نسخه پرچمدار اقتصادی از گواهی‌نامه استاندارد IP68 بهره می‌برند که به‌سادگی دستگاه‌های مذکور را دربرابر آب و گردوغبار مقاوم می‌کند. به‌عبارتی دقیق‌تر، ویوو X100 و ویوو X100 پرو می‌تواند به‌عمق ۱.۵ متر به‌مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند که نشان می‌دهد درصورت سقوط گوشی‌‌ها به‌درون آب، کاربران فرصت زیادی برای نجات گوشی‌شان دارند؛ بنابراین ما اینجا دو دستگاه کاملا پرچمدار، اما با قیمت اقتصادی طرف هستیم که تخصص کمپانی‌های چینی به‌خصوص ویوو است.

تصویر Vivo X100 Pro از غروب خورشید گرفته شده است

ازسوی دیگر، گوشی هوشمند ویوو X100 Pro از مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده پیشرفته‌ای برای سیستم دوربین برخوردار است که شامل یک سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX989 با ابعاد یک اینچی و دیافراگم f/1.75، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی ۱۰۰ میلی‌متری با قابلیت زوم اپتیکال ۴.۱ برابری و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال می‌شود؛ همچنین این نسخه برای پردازش سیگنال تصاویر از تراشه V3 استفاده می‌کند که ویژگی‌های تصویربرداری را درمقایسه‌با گذشته به‌صورت چشمگیری بهبود می‌بخشد. گوشی هوشمند ویوو X100 از ماژول دوربین سه‌گانه مشابهی بهره می‌برد، اما سنسور تله‌فوتو آن ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری است با تراشه پردازش سیگنال V2 ارائه می‌شود.

افزون‌براین، قابلیت‌های دوربین Vivo X100 Pro به‌همین‌جا ختم نمی‌شود؛ به‌عنوان‌مثال، سنسور اصلی این گوشی‌ هوشمند می‌تواند ویدئو پرتره با رزولوشن 4K با فوکوس متغیر و نرخ ۶۰ فریم برثانیه بگیرد. همچنین، کمپانی ویوو یک گزینه تصویربرداری از خورشید را به نرم‌افزار دوربین اضافه کرده که به‌کاربران اجازه می‌دهد هنگام غروب خورشید بدون از دست دادن جزئیات بهترین عکس‌های ممکن را بگیرند. برای اثبات این موضوع، کمپانی سازنده تصویری کاملا رسمی را به‌اشتراک گذاشت که به‌خوبی نشان می‌دهد ویوو ایکس ۱۰۰ پرو توانایی ثبت تصاویر هنگام غروب خورشید را دارد، اما نباید تا زمان عرضه و بررسی‌های اول شخص به‌گفته‌های سازندگان که عموما جنبه‌ تبلیغاتی و بازاریابی دارد تکیه کنیم.

عکس Vivo X100 Pro از غروب خورشید گرفته شده است

طبق مشخصات سخت‌افزاری اعلام شده در مراسم معرفی، برای قلب تپنده Vivo X100 و ٰVivo X100 Pro از تراشه پرچمدار و قدرت‌مند مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ استفاده می‌شود و به‌عنوان گوشی‌های هوشمند در دنیای فناوری شناخته خواهند شد که از حافظه رم نسل جدید LPDDR5T با ظرفیت ۱۶ گیگابایت بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین، برای رفع نیاز کاربران در ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی، از حداقل ۲۵۶ گیگابایت و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده می‌شود که بی‌نظیر حساب می‌شود و تنها در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ و شیائومی شاهد چنین پیکربندی هستیم.

برای تامین انرژی، مدل استاندارد و پرو به‌ترتیب از باتری‌های ۵۰۰۰ و ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و ۱۰۰ واتی استفاده می‌شود. همچنین، ویوو اعلام کرد نسخه پرو از شاٰرژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی بهره می‌برد که کاربران بیرون از خانه یا محل‌کار یاری می‌کند. دربخش نرم‌افزاری باید یادآور شد این دستگاه‌ها به‌ سیستم‌عامل OriginOS 4 برپایه اندروید ۱۴ استفاده می‌کند که با رابط کاربری خام عرضه خواهند شد. ازسوی‌دیگر، این دستگاه‌ها شامل فناوری ارتباطی 5G، بلوتوث ۵.۳، Wi-Fi 7، درگاه USB-C Gen 3.2 می‌شوند

اخبار مرتبط: