گزارش‌ها نشان می‌دهد گوشی هوشمند ویوو X100 پرو با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور پریسکوپی ۱۰۰ میلی‌متری معرفی خواهد شد.

براساس یک افشاگری تازه، به‌‌نظر می‌رسد کمپانی چینی ویوو قصد دارد یک گوشی هوشمند به‌نام ویوو X100 پرو بسازد که از یک ماژول دوربین بسیار قدرت‌مند پشتیبانی می‌کند؛ این کمپانی سابقه بسیار خوبی در تولید گوشی‌های هوشمند با قیمت بسیار دارد و همواره دستگاه‌های را معرفی می‌کند که شبیه به قاتل پرچمداران یا پرچمداران اقتصادی است و تقریبا در بازار جهانی سهم قابل‌توجهی را به خودش اختصاص داده است.

مشخصات دوربین گوشی ویوو X100 پرو

افشاگر معروف چینی، دیجیتال چت استیشن، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد نسل آینده سری X100 با نام ویوو X100 پرو معرفی می‌شود که یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۱۰۰ میلی‌متری خواهد داشت؛ افشاگر یادشده جزئیات بیشتری درباره مشخصات سخت‌افزاری دستگاه دراختیار ما قرار نمی‌دهد، اما به‌جرات می‌توان سنسور پریسکوپی این گوشی از قدرت بسیار بالایی برخوردار می‌شود و قادر به رقابت با سایر گوشی‌های هوشمند با سنسور پریسکوپی خواهد بود.

طبق گفته‌‌های دیجیتال چت استیشن، لنز پریسکوپ ۱۰۰ میلی‌متری از دیافراگم f/2.5 بهره می‌برد که برای عکاسی در شرایط کم نور یا شب طراحی شده است و می‌تواند بهترین تصاویر با جزئیاب بسیار بالا در به‌‌ثبت برساند. همچنین، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچی OmniVision OV64B با پیکسلی‌های اصلی ۰.۷ میکرومتر و پشتیبانی از باینینگ ۴ به ۱ وجود دارد.

دوربین ویوو X100 پرو

شایعات تایید می‌کند ویوو برای ساخت ماژول دوربین گوشی هوشمند ویوو X100 پرو با کمپانی زایس همکاری می‌کند و لنزهای Vario-Appo-Sonnar در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود سنسور واید یا اصلی دوربین یک سنسور سفارشی از کمپانی سونی باشد که احتمالا سنسور ۵۳ مگاپیکسلی ۱/۱.۴۳ اینچی خواهد بود.

آخرین اخبار نشان می‌دهد سری ویوو X100 شامل سه گوشی هوشمند به‌نام‌های X100، X100 پرو و X100 پرو پلاس می‌شود؛ احتمالا دو نسخه اول این سری تا سه‌ماه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار شود، اما عرضه نسخه پرو پلاس که از ویژگی‌های بسیار بیشتری برخوردار است به اوایل سال آینده موکول می‌شود؛ همچنین انتظار داریم این نسل گوشی‌های ویوو با تراشه تصویر ۶ نانومتری Vivo V3 عرضه شوند.

اخبار مرتبط: