شرکت ویوو، یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند، قصد دارد وارد دنیای جدیدی شود و عینک واقعیت ترکیبی تولید و عرضه کند.

ویوو به‌تازگی در چین جشنواره‌ای با محوریت تصویربرداری موبایل برگزار کرد و در آن چشم‌اندازش برای آینده این حوزه را تشریح کرد. جزئیات بیشتر در یک گزارش جداگانه آمده است. همچنین در این رویداد، این شرکت ورودش به دنیای واقعیت ترکیبی (MR) را تأیید و اعلام کرد که در سال 2025 اولین عینک پوشیدنی MR را عرضه خواهد کرد.

هو بایشان، پیشتر در اوایل سال‌جاری طی اجلاس بوآو برای آسیا به علاقه شرکت ویوو به فناوری MR اشاره کرده بود و آن را گام بعدی بزرگ در فناوری موبایل خوانده بود. اکنون با اعلام رسمی این برنامه‌ها توسط ویوو، ورود این شرکت به حوزه واقعیت ترکیبی قطعی شده است.

این شرکت در سال 2019 اولین عینک هوشمند واقعیت افزوده‌اش را عرضه کرد، اما این دستگاه مستقل نبود و برای کار به اتصال به گوشی‌های هوشمند 5G نیاز داشت. امیدواریم دستگاه آینده‌ واقعیت ترکیبی این شرکت بتواند تجربه‌ای غنی‌تر و مستقل‌تر مشابه اپل ویژن پرو ارائه دهد، اما هنوز چیزی تأیید نشده است.

طبق گزارش کانال‌یز، ویوو هم‌اکنون با سهم بازار 19 درصدی در صدر بازار گوشی‌های هوشمند چین قرار دارد. سری پرچمدار ایکس ویوو نیز رشد مستمر داشته و موقعیت این شرکت را در بخش رقابتی و پرطرفدار دستگاه‌های مصرفی تقویت کرده است. گزارش‎‌ها حاکی‌ازآن است که رقبایی مانند هواوی و اوپو نیز در حال توسعه محصولات مشابه واقعیت ترکیبی هستند، اما هنوز هیچ تأیید رسمی از سوی این برندها وجود ندارد.

جشنواره تصویربرداری بستری برای ویوو بود تا نوآوری‌هایش را به‌نمایش بگذارد. این شرکت تأیید کرد که گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی آن، احتمالا سری ویوو ایکس 200، به سنسور تصویر و تراشه تصویربرداری اختصاصی Blueprint مجهز خواهند شد. ورود ویوو به حوزه واقعیت ترکیبی و عینک واقعیت ترکیبی ویوو گامی مهم در بازار دستگاه‌های پوشیدنی است. موفقیت این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند بی‌شک بر رویکرد آن در این عرصه جدید تأثیرگذار خواهد بود.