شرکت ویوو در جریان فستیوالی سالانه، جزئیاتی کامل از اهدافش برای آینده عکاسی با گوشی‌های هوشمند خبر داد. در این مراسم، از سنسور جدید ویوو X200 پرده‌برداری شد که در همه گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت لحاظ شده و کارایی فوق‌العاده در زمینه عکس‌برداری خواهد داشت.

سنسور تصویربرداری جدید این شرکت، Blueprint نام دارد که توسط این کمپانی چینی تولید شده و پرچم‌دارانش قرار است اولین گوشی‌هایی باشند که از آن بهره می‌برند. این سنسور از تکنولوژی VCS 3.0 ساخته خود ویوو بهره برده و بر روی یک پردازنده 22 نانومتری قرار گرفته است. گفته می‌شود این اولین سنسور در کل صنعت عکاسی است که از قابلیت True-TCG HDR بهره می‌برد. به گفته ویوو، این تکنولوژی باعث می‌شود کیفیت تصاویر HDR افزایشی قابل توجه داشته باشد و فیلم‌برداری نیز با کیفیت‌تر شود.

سنسور جدید ویوو X200 قرار است با الگوریتم Blueprint Algorithm Matrix ترکیب شود تا کیفیت تصاویری که با دوربین تله‌فوتو گرفته می‌شود نیز تقویت شود. یک الگوریتم که بیش از یک میلیون پارامتر برایش تعریف شده، بزرگ‌ترین مدل خلق تصویر است که تا به این لحظه در یک گوشی ساخته شرکت ویوو به کار گرفته شده است.

علاوه‌بر این سنسور هیجان‌انگیز و کاربردی، شرکت ویوو خبر از ساخت تراشه Blueprint Imaging Chip و عرضه آن در سال آینده داد. این تراشه قرار است الگوریتم‌های تصویربرداری پرتره به کمک هوش مصنوعی را بهبود ببخشد و باعث شود این تصاویر، در موقعیت‌هایی با نور کم نیز لحظاتی دیدنی برایتان به ثبت برسانند.

تمامی این تکنولوژی‌های هیجان‌انگیز در زمینه تصویربرداری، به گفته شرکت ویوو، قرار است در گوشی‌های پرچم‌دار نسل بعدشان لحاظ شوند. تا به این لحظه به‌صورت رسمی مشخص نیست که کدام گوشی‌ها از این سنسورها و تکنولوژی‌ها بهره خواهند برد اما به احتمال زیاد، یکی از آنان قرار است سری گوشی‌های ویوو X200 باشد.

علاوه‌بر این قابلیت‌های سخت‌افزاری پیچیده و جذاب، شرکت ویوو وعده داد یکی از حالت‌های جذاب و نوآورانه‌ای که فقط در دوربین ویوو X100 اولترا در دسترس است، به‌زودی برای سایر گوشی‌های این شرکت نیز عرضه خواهد شد. اولین دستگاهی که این حالت را دریافت می‌کند، ویوو X100 پرو خواهد بود که تا پایان ماه آگوست این ویژگی را دریافت می‌کند. علاوه‌بر آن، در ماه سپتامبر شاهد عرضه این حالت بر روی مدل استاندارد X100 خواهیم بود. تا پایان اکتبر نیز این آپدیت برای ویوو X90 پرو پلاس عرضه می‌شود و سایر مدل‌ها از جمله X90، X90s، و X90 پرو قرار است تا اوایل ماه نوامبر، این آپدیت را دریافت کنند.