دستگاه ویژن پرو اپل یک محیط سه‌بعدی واقعیت ترکیبی را برای انجام آزمایش‌ها و بازی‌های رایا‌نه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ در ادامه قصد داریم به برخی قابلیت‌های سیستم‌عامل visionOS در عینک ویژن پرو بپردازیم.

به‌تازگی کمپانی اپل از سیستم‌عامل visionOS در کنفرانس سالانه WWDC رونمایی کرد و امروز نسخه بتا ۱ توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل، را در کنار کیت SDK منتشر کرد. نسخه اس‌دی‌کی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خاصی را برای عینک هوشمند ویژن پرو طراحی کنند.

سیستم‌عامل ویژن او‌ اس می‌تواند امکات بی‌حد و حصری را برای توسعه‌‌دهندگان برنامه به ارمغان بیاورد؛ با استفاده از کیت ‌SDK مهندسان قادر هستند از پتانسیل کامل عینک ویژن پرو استفاده کرده و برنامه‌های متنوعی را مطابق با اولویت‌ها و ترجیحات کاربران ارائه کنند.

عرضه این کیت نشان دهنده تعهد اپل به پیشرفت فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است. کمپانی اپل همواره تلاش می‌کند که بستری را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند تا مرزهای دنیای مجازی را گسترش دهند. سیستم‌عامل visionOS و کیت اس‌دی‌کی راه را برای بهبود اکوسیستم عینک هوشمند اپل هموار می‌کند و قطعا نحوه ارتباط و تعامل در دنیای مجازی متحول می‌شود.

محیط ویژن او اس

نسخه بتا ۱ سیستم‌عامل ویژن او اس ابزارها و منابع متعددی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که هرچه سریع‌تر کاربرد‌های ویژن پرو را گسترش دهند. شرکت کوپرتینویی قصد دارد مانند همیشه به یک نیرو پیشرو در تغییر نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال تبدیل شود؛ برهمین‌اساس، با انتشار نسخه‌های مختلف و در اختیار گذاشتن ابزارها می‌خواهد توسعه‌دهندگان بیشتری ترغیب به استفاده از ویژن او اس شوند.

برای دسترسی به کیت SDK، توسعه‌دهندگان باید از Xcode 15 Beta 2 استفاده کنند که ابزارهای لازم را برای ساخت برنامه‌های خاص و منحصر به‌فرد در محیط مجازی visionOS می‌دهد. در‌حال‌حاضر، توسعه‌دهندگان برای آزمایش و راستی‌آزمایی برنامه‌های خود به عینک هوشمند ویژن پرو دسترسی ندارند؛ اما اپل متعهد شده است که عرضه آن را برای این اشخاص یا گروه‌ها از ماه آینده آغاز کند.

اپل اعلام کرد که آزمایشگاه‌هایی را برای راستی‌آزمایی برنامه‌های ساخته شده در سراسر جهان راه‌اندازی می‌کند تا تمامی توسعه‌دهندگان مستقیما روی عینک ویژن پرو آزمایش‌های لازم را انجام دهند. این پروژه از ماه آینده کلید می‌خورد و مقصود اپل کشف پتاسیل‌های ویژن پرو و ساخت برنامه‌های بی‌نقص است.

اخبار مرتبط:‌ ارتقا تراشه UWB آیفون ۱۵ برای یکپارچگی با عینک ویژن پرو