نسخه‌ آزمایشی (بتا) ویژن او اس ۲، سیستم‌عامل مخصوص اپل ویژن پرو اخیراً برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است.

این‌بروزرسانی شامل قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی (AI) و تعامل عمیق‌تر بین‌ برنامه‌های کاربردی در پلتفرم‌های مختلف می‌شود. اپل سال گذشته در رویداد WWDC از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد و در ابتدای سال جاری میلادی ۲۰۲۴ هم سیستم‌عامل اختصاصی آن یعنی ویژن او اس را به همراه نسخه‌ اولیه عرضه کرد. 

باوجود پایداری نسخه‌ ۱، برخی ویژگی‌های کلیدی در آن وجود نداشت. حالا این‌ قابلیت‌ها در ویژن او اس ۲ دردسترس توسعه‌دهندگان قرارگرفته است. اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید، می‌توانید به‌صورت رایگان نسخه بتا ویژن او اس ۲ را روی اپل ویژن پرو خود دانلود و نصب کنید. این‌کار به‌شما امکان می‌دهد جدیدترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل را آزمایش کرده و به اپل در بهبود آن کمک کنید.

visionOS 2 BETA

همان‌طورکه در رویداد WWDC اعلام‌ شد، اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی‌اش به‌نام «Apple Intelligence» را معرفی کرد که بیشتر برروی آیفون و آیپد تمرکز دارد. بااین‌حال، این شرکت برای بهبود تجربه‌ واقعیت افزوده در ویژن پرو، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را نیز برای این هدست منتشر کرده است.

توجه‌ داشته‌ باشید که برای دریافت نسخه‌ بتا جدید ویژن او اس ۲، شناسه‌ اپل‌آیدی شما باید به حساب کاربری توسعه‌دهنده‌تان متصل باشد تا به‌روزرسانی به‌صورت مستقیم (OTA) برای شما ارسال شود. درصورتی که حساب کاربری توسعه‌دهنده ندارید، می‌توانید از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل اقدام به‌ایجاد یک حساب کنید. باانجام این‌کار، مطمئن خواهید شد که همه‌ به‌روزرسانی‌های بتا بعدی برروی دستگاه‌هایی که با شناسه‌ اپل‌آیدی شما مرتبط هستند، دریافت خواهند شد.

علاوه‌براین، اپل از آی او اس نیز رونمایی کرد که بیشترین تمرکز را روی هوش مصنوعی داشته و شامل انبوهی از قابلیت‌های‌جدید، تغییرات ظاهری و یکپارچه‌سازی‌های مرتبط با هوش مصنوعی است. ما رویداد WWDC اپل را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد، پس برای اطلاع از تلاش‌های اپل در حوزه‌ هوش مصنوعی، با ما همراه باشید.