با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه محصولات جدید اپل، مراحل راه‌اندازی هدست ویژن پرو لو رفته که بخش‌های جدیدی از محصول خاص اپل را به ما نشان می‌دهد.

اپل امسال هدست ویژن پرو را رونمایی کرد و توانست توجه بسیار زیادی را به خود جلب کند. این هدست در حقیقیت یک محصول شگفت‌انگیز به حساب می‌آید که در دسته هدست‌های واقعیت‌ترکیبی قرار می‌گیرد. البته باید گفت که در گذشته هم محصولاتی مثل ویژن پرو وارد بازار شده بود اما به دلیل ساخته شدن این هدست توسط اپل، توجه بیشتری به آن شده است.

در مراسم رونمایی اعلام شد که این دستگاه با قیمت 3500 دلاری به فروش خواهد رسید و عرضه آن هم از ابتدای سال 2024 آغاز می‌شود. حالا جزئيات جدیدی که منتشر شده، مراحل راه‌اندازی هدست ویژن پرو را نشان می‌دهند و می‌توانند به ما در آشنایی بیشتر با این دستگاه کمک کنند.

در یکی از ویدیو‌هایی که به تازگی منتشر شده، بخش اضافه کردن پرسونا به سیستم دیده می‌شود. ویدیو منتشر شده به نسخه ششم از بتا رابط کاربری ویژن او‌اس تعلق دارد و باید گفت که هنوز نسخه پایدار این سیستم عامل هم منتشر نشده است. در صفحه اضافه کردن پرسونا کاربر می‌تواند به کمک حرکت چشم‌های خود در صفحه جابجا شود و ویژگی‌های خاص را اضافه کند.

فناوری اپل ویژن پرو

ویژن او اس شبیه به دیگر نرم‌افزار‌های اپل ساخته شده و حتی بخش عمده‌ای از برنامه‌های اپ استور را هم در خود دارد. البته باید گفت که این رابط به صورت اختصاصی برای هدست اپل طراحی شده اما شما می‌توانید به کمک آن به راحتی با دیگر محصولات اپل ارتباط برقرار کنید و تمامی کار‌های خود را بدون نیاز به جابجا شدن بین برنامه‌ها انجام دهید.

در این بخش از راه‌اندازی دستگاه، شما با یک مرحله آموزشی 50 ثانیه‌ای روبه‌رو می‌شوید که به شما یاد می‌دهد که چجوری شخصیتتان را در هدست شبیه‌سازی کنید. یک پرسونا در حقیقت همان شخصیت شما در دنیای واقعیت مجازی است که می‌تواند به کاربران دیگر اجازه دهد تا راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

راه‌اندازی پرسونا به فیس آیدی آیفون‌ها شباهت دارد و برای راه‌اندازی آن، باید حالت‌های نمایش داده شده روی صفحه نمایش را روی صورتتان اجرا کنید تا دستگاه بتواند واکنش‌های مختلف شما را ثبت کند. البته برخی از شایعات گفته بودند که این هدست می‌تواند بدن شما را به صورت کامل شبیه‌سازی کند اما فعلا شواهد به شبیه‌سازی بخش بالای بدن اشاره می‌کنند.

بعد از این مرحله، هدست حدود 1 دقیقه زمان را صرف اسکن کردن اطلاعات جزئی صورت شما می‌کند تا بتواند مدل دقیق‌تری داشته باشد. هنوز جزئيات منتشر شده از هدست اپل بسیار محدود است اما انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه این هدست، جزئیات بیشتری در دسترس قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:‌ ویژن پرو با آیپد پرو OLED معرفی می‌شود؛ سورپرایز اپل در رویداد WWDC 2024