یک تحلیلگر چینی حوزه محصولات اپل با انتشار اطلاعات اولیه عینک هوشمند ویژن پرو اعلام کرد پیش‌فروش این گجت پوشیدنی به‌مرز 180,000 واحد رسیده که نشان می‌دهد عرضه 500 هزار دستگاه در سال 2024 چالش‌برانگیز نخواهد بود.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل به‌صورت رسمی درتاریخ 19 ژانویه مصادف‌با 29 دی‌ماه مرحله پیش‌فروش عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو را برای ورود به‌بازار ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. باتوجه‌به اطلاعات تکمیلی، این گجت پوشیدنی 3499 دلاری با سه کانفیگ مختلف دردسترس کاربران قرار می‌گیرد که به‌ازای بالاتر رفتن ظرفیت حافظه داخلی تنها 200 دلار قیمت دستگاه افزایش پیدا می‌کند. اکنون، یک تحلیلگر چینی حوزه محصولات اپل اعلام کرد میزان پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو نزدیک به 180,000 واحد است که برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی موفقیتی خارق‌العاده را تجربه می‌کند.

تحلیلگر سرشناس چینی حوزه محصولات اپل، مینگ-چی کو، با تخمین اولیه پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو اعلام کرد کاربران با اشتیاق منحصر‌به‌فردی برای خرید اولین گجت پوشیدنی اپل اقدام می‌کنند؛ برهمین‌اساس، ثبت‌سفارش‌ها به‌حدود 160,000 تا 180,000 دستگاه رسیده که فوق‌العاده پیشرفت بزرگی برای غول فناوری ساکن کوپرتینو محسوب می‌شود. با‌این‌حال، باید خاطرنشان کنیم این کمپانی بزرگ می‌تواند بین 60000 تا 80000 دستگاه را تا نیمه‌دوم‌سال 2024 میلادی وارد بازار آمریکا کند؛ بنابراین عرضه عینک‌های ویژن پرو با تاخیر بیشتری مواجه می‌شود.

علاوه‌براین، این تحلیلگر چینی بیان کرد میزان فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن با همین سرعت غیرقابل‌کنترل پیش نمی‌رود و احتمالا طی هفته‌های آینده از تب‌وتاب بازار برای خرید‌ آن کمتر از زمان کنونی می‌شود. چنین امری بدون‌شک امری طبیعی به‌نظر می‌رسد، چراکه کاربران برای دسترسی به‌فناوری‌های جدید تنها برای چندین هفته شوق‌وذوق دارند؛ به‌عنوان‌مثال، میزان فروش سری آیفون ۱۵ در بازار جهانی طی سه‌ماهه‌چهارم سال 2023 آماری فوق‌العاده را به‌ثبت رساند.

براساس آمار فعلی، مینگ-چی کو می‌گوید فروش 500,000 عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو نمی‌تواند برای اپل چالش‌برانگیز باشد، چراکه تنها در چهار روز تقریبا یک‌سوم گجت پوشیدنی 3499 دلاری به‌فروش رسیده‌است. همچنین باید به‌یاد داشته باشیم این آمار تنها برای ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود و عرضه جهانی از نیمه‌دوم سال 2024 آغاز می‌شود که احتمالا عرضه‌وتقاضا را برای اپل بیش‌ازپیش بیشتر می‌کند؛ بدین‌مفهوم‌که کوپرتینویی‌ها و زنجیره‌تامین باید با سرعت بیشتری کار کنند.

اخبار مرتبط: