کمپانی Synchron با استفاده از فناوری BCI و عینک ویژن پرو اپل توانست به بیماران ALS کمک چشمگیری برای بهبود زندگی بکند.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها از دنیای فناوری، عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو با قابلیت‌های پیشرفته بار دیگر توانست نگاه کارشناسان و کاربران را جلب کند. گجت پوشیدنی اپل برای سرگرمی و تولید محتوای بصری طراحی شده‌ بود، اما به‌نظر می‌رسد کمپانی Synchron به‌کمک آن راهی نوین برای کمک به بیماران مبتلا به ALS (اسکلروز جانبی امیوتروفیک) پیدا کند.

کمپانی Synchron با کاشت رابط مغز و کامپیوتر (BCI) در مغز یک بیمار مبتلا به ALS، موفق شده تا این بیمار را قادر به کنترل عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو تنها با استفاده از مغز کند. این دستاورد بی‌نظیر، برای اولین‌بار به فردی که توانایی حرکت دادن دست‌وپا و صحبت‌کردن را ندارد، امکان استفاده از فناوری پیشرفته واقعیت ترکیبی را می‌دهد.

عینک-ویژن-پرو

علاوه‌براین با استفاده عینک ویژن پرو، بیمار می‌تواند تنها با فکر کردن، کارهایی مانند تماشای تلویزیون، ارسال پیام و حتی بازی کردن را تجربه کند. به‌عبارتی‌ساده‌تر، کیفیت زندگی بیماران ALS را به‌صورت چشمگیری بهبود می‌یابد و آن‌ها می‌توانند زندگی مستقل‌تر و فعال‌تری در جامعه مشارکت کنند. یک بیمار 64 ساله مبتلا به ALS می‌گوید کمپانی Synchron و ویژن پرو اجازه کنترل مغز را می‌دهد و تجربه بی‌نظیری از زندگی را به او بخشیده است.

موفقیت Synchron و اپل، نشان‌دهنده پتانسیل عظیم فناوری BCI در بهبود زندگی افراد دارای معلولیت است. با پیشرفت فناوری BCI می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، شاهد کاربردهای گسترده‌تر و نوآورانه‌تری از آن در حوزه سلامت باشیم.